۰

دستیار ترامپ: حزب‌الله لبنان تهدیدی برای آمریکاست/تعیین جایزه برای بازداشت دو عضو حزب‌الله

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۶
به گزارش عصر تعادل، به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت امور خارجه آمریکا در راستای افزایش اعمال فشارهای این کشور علیه حزب‌الله لبنان اعلام کرد، برای اطلاعاتی که به دستگیری این دو عضو ارشد حزب‌الله منجر شود، جایزه چند میلیون دلاری در نظر گرفته است.
دستگاه دیپلماسی آمریکا اعلام کرده که دولت واشنگتن به ازای اطلاعاتی که منجر به دستگیری طلال حمیر، مسئول عملیات حزب‌الله در خارج از مرزهای لبنان شود، هفت میلیون دلار جایزه گذاشته است.
واشنگتن همچنین از تعیین جایزه پنج میلیون دلاری برای اطلاعاتی که منجر به دستگیری فواد شوکر، مسئول عملیات حزب الله در جنوب لبنان شود، خبر داده است.
روزنامه عبری معاریو : قرار است آمریکا علاوه بر وضع تحریم‌های جدید علیه حزب‌الله لبنان، به زودی جایزه‌ای به ارزش ۱۲ میلیون دلار برای به دست آوردن اطلاعات درباره دو عضو حزب‌الله اختصاص دهد.
بنا به نوشته این روزنامه، آمریکا حمیر را مسئول ربودن اتباع آمریکایی و انجام عملیات علیه اهداف و شخصیت‌های آمریکایی می‌داند.
معاریو نوشت: این جوایز و تحریم‌ها با عملیات علیه سفارت آمریکا در بیروت در سال ۱۹۸۳، انفجار سفارت اسرائیل در آرژانتین و مرکز یهودیان در بوئنوس آیرس در دهه ۹۰ مرتبط است.
دستیار ترامپ: حزب‌الله همچنان تهدیدی برای آمریکاست
توماس بوسرت، دستیار دونالد ترامپ در امور امنیت داخلی و مبارزه با تروریسم اظهار داشت: هم‌پیمانان آمریکا باید با قدرتِ حزب‌الله لبنان مبارزه کرده و آن را در لیست سازمان‌های تروریستی قرار دهند.
وی خاطرنشان کرد، حزب‌الله تهدیدی برای آمریکاست.
بوسرت تصریح کرد: حزب‌الله همچنان تهدیدی بر آمریکا و امنیت ملی خاورمیانه است.
وی عنوان کرد، حزب‌الله در داخل آمریکا فعالیت دارد و این مساله منجر به بازداشت دو فرد به اتهام ارتباط داشتن با حزب‌الله از سوی دفتر تحقیقات فدرال آمریکا شده است.
بوسرت خاطرنشان کرد: ما هیچ تفاوتی بین شاخه نظامی و سیاسی قائل نیستیم و آن برای ما یکی است.
وی از پیوستن شورای همکاری خلیج فارس، اتحادیه عرب، هلند به تلاش‌های آمریکا برای درج نام این حزب‌ در لیست ترور تقدیر و تشکر کرد و گفت: جامعه جهانی باید یک صدا این پیام را بدهد که حزب‌الله گروه سیاسی مشروعی نیست!
از سوی دیگر، هماهنگ‌کننده امور ضد ترور در وزارت خارجه آمریکا ادعا کرد: حزب‌الله از سلاح خود در داخل لبنان استفاده می‌کند و ما احساس می‌کنیم فعالیتش در آمریکا بیشتر شده و به دنبال راهکار و اهدافی در داخل آمریکاست.
کد مطلب : ۱۳۲۹۲۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.