۰

مکرون: به سایت های شیمیایی سوریه حمله می کنیم

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۰
مکرون: به سایت های شیمیایی سوریه حمله می کنیم
اعزام تیم ویژه تحقیق برای بررسی سقوط هواپیما به ایران از سوی ترکیه، دیدار بن سلمان و ترامپ در کاخ سفید، تجیهز یک گردان نظامی توسط روسیه در عراق، تهدید دوباره مکرون علیه سوریه و جزییات سفر قریب الوقوع محمد بن سلمان به عراق از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. از سوی دیگر، باید به درخواست آمریکا برای برگزاری نشست فوری در اردن در مورد سوریه نیز اشاره کرد.
به گزارش تابناک؛ یک مقام وزارت خارجه آمریکا بامداد سه‌شنبه گفته دولت این کشور خواستار نشست فوری در اردن برای بررسی اوضاع جنوب غرب سوریه شده است.
خبرگزاری رویترز به نقل از این مقام وزارت خارجه آمریکا نوشت ایالات متحده به دلیل نگرانی از گزارش‌ها در خصوص حملاتی که در جنوب غرب سوریه و در داخل محدوده نواحی کاهش تنش انجام می‌شوند خواستار برگزاری یک نشست فوری در اردن شده است.
مقام وزارت خارجه آمریکا مدعی شده در صورتی که گزارش‌ها درباره این حملات صحت داشته باشند، دولت سوریه آشکارا نظام آتش‌بس مذاکره‌شده در سال گذشته را نقض کرده و دامنه درگیری‌ها را گسترده‌تر کرده است.
مکرون: به سایت های شیمیایی سوریه حمله می کنیم/ اعزام تیم ویژه تحقیق برای بررسی سقوط هواپیما به ایران از سوی ترکیه/ درخواست آمریکا برای برگزاری نشست فوری در اردن در مورد سوریه/جزییات سفر قریب الوقوع محمد بن سلمان به عراق
در این بیانیه آمده است: «ما از تمامی طرف‌ها در نواحی کاهش تنش در جنوب غرب سوریه می‌خواهیم از انجام اقداماتی که آتش‌بس را به مخاطره می‌اندازند و همکاری‌های آتی را دشوارتر می‌کنند، خوددای کنند.»
این بیانیه می‌افزاید: «ما به منظور بررسی اوضاع در جنوب غرب سوریه و اطمینان از حفظ مناطق کاهش تنش که آمریکا به مذاکره آن کمک کرد خواستار برگزاری یک نشست فوری در اردن شده‌ایم.»
آتش بس مورد حمایت روسیه و آمریکا از صبح روز ۱۸ تیر در جنوب غرب سوریه به اجرا گذاشته شده است. این توافق برای برقراری «مناطق کاهش تنش» در این منطقه از سوریه به اجرا درآمد.
این توافق با میانجیگری آمریکا، روسیه و اردن بین ارتش سوریه و معارضان مسلح سوریه حاصل شد.
اعزام تیم ویژه تحقیق برای بررسی سقوط هواپیما به ایران از سوی ترکیه
وزارت حمل نقل ترکیه روز دوشنبه از اعزام هئیت ویژه تحقیق برای بررسی کارشناسی سقوط یک جت مسافری شخصی ترکیه‌ای به ایران خبر داد.
بر این اساس، وزارت حمل و نقل ترکیه درباره این تیم گفت: تیم مذکور شامل ۷ کارشناس از جمله سه کارمند سازمان مدیریت و بحران ریاست جمهوری ترکیه (AFAD) است.
وزارت حمل و نقل ترکیه در این زمینه اعلام کرد: «اجساد جانباختگان این حادثه در آینده نزدیک به ترکیه فرستاده می‌شود.»
مکرون: به سایت های شیمیایی سوریه حمله می کنیم/ اعزام تیم ویژه تحقیق برای بررسی سقوط هواپیما به ایران از سوی ترکیه/ درخواست آمریکا برای برگزاری نشست فوری در اردن در مورد سوریه/جزییات سفر قریب الوقوع محمد بن سلمان به عراق
شایان ذکر است، جت مسافری شخصی ترکیه از شارجه عازم استانبول بود که در اطراف شهرکرد در جنوب غربی ایران سقوط کرد.سرنشنیان و خدمه این جت شخصی یازده نفر بودند و همگی در این حادثه جان باختند.
به دنبال این حادثه، «مینا باشاران» دختر حسین باشاران از ثروتمندان معروف ترکیه‌ای و مدیر شرکت هولدینگ باشاران به همراه ۷ دوست خود در حال بازگشت از یک سفر تفریحی از شارجه امارات بودند که هواپیمای حامل آنها در ایران سقوط کرد.
دیدار بن سلمان و ترامپ در کاخ سفید
کاخ سفید اعلام کرد دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هفته آینده با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی دیدار می‌کند.
سارا سندرز سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد: بن سلمان هفته آینده به واشنگتن سفر می‌کند و ترامپ ۲۰ مارس (۲۹ اسفند) در کاخ سفید میزبان او خواهد بود.
او همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره این که آیا دیدار میان دونالد ترامپ و کیم جونگ اون برگزار می‌شود، گفت: پیشنهاد این دیدار مطرح شده و پذیرفته شده است. کره شمالی قول‌های زیادی داده است و ما امیدواریم که آن‌ها به این وعده‌ها پایبند باشند و اگر این طور باشد این نشست طبق برنامه برگزار می‌شود.
جزییات سفر قریب الوقوع محمد بن سلمان به عراق
یک منبع عراقی به جزییات سفر قریب الوقوع ولیعهد عربستان به این کشور پرداخت و اعلام کرد که در این سفر قراردادهای راهبردی میان بغداد و ریاض به امضا خواهد رسید.
به گزارش السومریه، یک منبع آگاه عراقی به جزییات سفر قریب الوقوع محمد بن سلمان به این کشور اشاره و اعلام کرد: محمد بن سلمان ولیعهد عربستان هیات عالی رتبه در سطح وزیران و مسئولان دولتی و بازرگانان را رهبری می کند.
این منبع بیان کرد: محمد بن سلمان به زودی به عراق سفر می کند و این سفر دو روزه خواهد بود و راههای تقویت روابط میان دو کشور در همه زمینه ها بررسی می شود. در این سفر قراردادهای راهبردی میان بغداد و ریاض در زمینه های اقتصادی و سرمایه گذاری به امضا خواهد رسید.
مکرون: به سایت های شیمیایی سوریه حمله می کنیم/ اعزام تیم ویژه تحقیق برای بررسی سقوط هواپیما به ایران از سوی ترکیه/ درخواست آمریکا برای برگزاری نشست فوری در اردن در مورد سوریه/جزییات سفر قریب الوقوع محمد بن سلمان به عراق
منبعی که نامش را فاش نکرد افزود: ولیعهد عربستان در مراسم افتتاح گذرگاه مرزی عرعر میان عراق و عربستان و نیز بازگشایی سفارت عربستان در بغداد و کنسولگری عربستان در نجف حاضر خواهد شد.
شایان ذکر است که این سفر به درخواست حیدر العبادی نخست وزیر عراق انجام می شود و اولین سفر یک مقام سعودی در این سطح به عراق از سال ۱۹۸۹ محسوب می شود.
تجیهز یک گردان نظامی توسط روسیه در عراق
ولادیمیر کوژین مشاور فنی و نظامی رئیس جمهور روسیه اظهار کرد: روسیه در حال تجهیز یکی از گردان های نیروی مسلح در عراق است.
کوژین گفت: عراق شریک سنتی ما است و با خرید تجهیزات روسی توانایی نظامی بالقوه خود را افزایش داده است. امروز ما در حال تجهیز یک گردان نظامی کامل هستیم و امکانات را برای تجهیز این گردان، به عراق فرستاده ایم.
عثمان غنیمی رئیس ستاد کل ارتش عراق، پیشتراعلام کرده بود که وزارت دفاع عراق اولین محموله که شامل ۳۶ تانک از نوع T-۹۰S بوده است را طبق قرارداد نظامی که با روسیه داشته است را دریافت کرده است.
در اواخر ماه آوریل نیز، ۳۷ تانک دیگر که در قرارداد نظامی ذکر شده است، به منظور افزایش ظرفیت نظامی نیروهای زرهی، به عراق تحویل داده خواهد شد.
تهدید دوباره مکرون علیه سوریه
امانوئل ماکرون رییس جمهوری فرانسه روز دوشنبه آمادگی کشورش برای انجام حملات هدفمند علیه هر مرکزی که در سوریه برای عملیات شیمیایی جهت کشتن انسان های بیگناه مورد استفاده قرار گرفته است، اعلام کرد.
ماکرون در یک کنفرانس مطبوعاتی در دهلی نو که کمی قبل از نشست سازمان ملل درباره سوریه انجام شد از مسکو که یکی از متحدان نزدیک بشار اسد رییس جمهوری سوریه است انتقاد و ادعا کرد که به اندازه کافی در جهت تسهیل ارسال کمک های انساندوستانه به منطقه غوطه که در حومه شرقی دمشق قرار دارد ، تلاش نکرده است.
 مکرون: به سایت های شیمیایی سوریه حمله می کنیم/ اعزام تیم ویژه تحقیق برای بررسی سقوط هواپیما به ایران از سوی ترکیه/ درخواست آمریکا برای برگزاری نشست فوری در اردن در مورد سوریه/جزییات سفر قریب الوقوع محمد بن سلمان به عراق
وی گفت: اگر فرانسه مدارک غیرقابل انکاری درباره استفاده از سلاح شیمیایی که به مرگ افراد منجر شده باشد بیابد به مراکز شیمیایی حمله خواهد کرد.
ماکرون افزود: اگر چنین مدارکی به دست آید فرانسه نیز مانند شرکای آمریکایی خود به این گونه سایت ها حمله خواهد کرد.
رییس جمهوری فرانسه اضافه کرد: ما با متحدان خود تبادل اطلاعات می کنیم اما باید این نکته روشن شود که برای شناسایی اهداف و حمله به آنها ، سیاست های مستقل خود را دنبال می کنیم.
خبرگزاری اسپوتنیک روسیه امروز دوشنبه به نقل از یک فرمانده ارتش سوریه از کشف کارگاه ساخت سلاح شیمیایی متعلق به تروریست ها در غوطه شرقی سوریه خبر داد و افزود: این کارگاه در نزدیکی شهرک تازه آزادشده 'افتریس' و پس از خروج تروریست ها کشف شده است.
کد مطلب : ۱۳۷۶۵۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.