۰

به امیر عابدزاده پیشنهاد رشوه سنگین شد!

تاریخ انتشار
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۰
به امیر عابدزاده پیشنهاد رشوه سنگین شد!
در پرتغال ماجرای عجیبی برای امیر عابدزاده پیش آمده است. گلر جوان فوتبال ایران و فرزند دروازه‌بان اسطوره‌ای پرسپولیس که این اواخر به اردوهای تیم ملی هم دعوت می‎شود، در این فصل برای ماریتیموی پرتغال توپ می‌زند. در فاصله سه هفته به پایان رقابت‌های باشگاهی لیگ پرتغال، فرداشب ماریتیمو باید به مصاف پورتو برود. مدت‌هاست که فصل برای تیم عابدزاده تمام شده و دیگر فرقی نمی‌کند که آنها چه نتایجی به دست بیاورند.
همین بی‌انگیزگی، همیشه می‌تواند محرکی برای ارایه پیشنهادهای وسوسه‌کننده باشد. حالا هم روزنامه معروف ابولای پرتغال گزارش کرده نزدیکان باشگاه پورتو ۲۰۰ هزار یورو رشوه به امیر پیشنهاد کرده‌اند تا بد بازی کند و از آنها گل بخورد. پیروزی در این بازی می‌تواند پورتو را در آستانه کسب عنوان قهرمانی قرار بدهد. با این حساب شاید آنها فکر کرده‌اند دروازه‌بان ۲۵ ساله ایرانی که به تازگی در ماریتیمو فیکس شده، می‌تواند گزینه مناسبی برای این کار باشد. به هر حال روزنامه ابولا رسانه ضعیفی نیست و حالا با گزارش عجیبش حسابی جنجال به پا کرده؛ هرچند مستندات لازم را برای اثبات این ادعا در اختیار ندارد و همین مساله باعث شده به سرعت اقدام به تکذیب موضوع کند.
مهمتر از ادعا و بعد تکذیب روزنامه معتبر ابولا، واکنشی بود که کارلوس کی‌روش به کل ماجرا نشان داد. سرمربی تیم ملی کشورمان بلافاصله بعد از این اتفاق در صفحه شخصی‌اش پیامی منتشر کرد و در آن به حمایت از عابدزاده پرداخت. این حرکت سریع کی‌روش از دو جنبه قابل تامل است؛ نخست اینکه او حمایت بدون مرز از همه شاگردانش را وظیفه خودش می‌داند و دوم آنکه سینیور در پیامش الفاظ بسیار تندی را به فضای فوتبال پرتغال نسبت داده. او مدعی شده در پرتغال همه اتفاقات در پشت پرده رخ می‌دهد و البته برای توصیف شرایط از عبارت عجیب و بسیار تند «لجنزار» استفاده کرده است. این موضوع به‌ویژه می‌تواند قابل توجه کسانی باشد که در ایران هر حرف کی‌روش در مورد فوتبال کشورمان را بهانه‌ای برای حمله به او قرار می‌دهند.
وقتی کی‌روش می‌گوید سطح فوتبال باشگاهی ایران پایین است، اینجا برخی‌ها قیامت به پا می‌کنند که: «وا مصیبتا؛ دیدید این اجنبی چطور به ما توهین کرد؟» حالا کاری نداریم به اینکه ادعای مربی پرتغالی در مورد فوتبال کشورمان درست است یا غلط؛ حتی این احتمال را هم می‌دهیم که بسیاری از حرف‌های این‌چنینی او منشأ غیرفنی داشته باشد و مثلا از سر لجاجت با مربیان باشگاهی به حساب بیاید، اما واقعا هیچ‌کدام از چیزهایی که او می‌گوید توهین نیست. این ماییم که همه چیز را سریع جنایی می‌کنیم و با شلوغ‌کاری و داد و قال دنبال توهین جلوه دادن هر اتفاقی هستیم. این عادت بد متاسفانه در برخورد ما با آثار هنری و نمایشی مثل سریال‌های تلویزیونی، فیلم‌‎های تلویزیونی، طنز و کاریکاتور و حتی برنامه‌های کودک هم مشهود است و خیلی از مواقع دردسرهای کاذب درست کرده.
ما حرف‌های کی‌روش را هم درست با همین زاویه دید نگاه می‌کنیم، در حالی که او حالا در مورد فوتبال کشور خودش به همین صراحت از عنوان «لجنزار» استفاده می‌کند. خوب یا بد، ادبیات کی‌روش این شکلی است و نباید فکر کرد او تندی‌هایش را برای ما نگه داشته و وقتی به خودشان می‌رسد سراسر پروانه‌ای می‌شود. خوب است قبل از هر واکنش، کمی بیشتر فکر کنیم. او این بار در حمایت از یک بازیکن ایرانی بدون حتی یک بازی ملی فوتبال پرتغال را به لجنزار تشبیه کرد!
کد مطلب : ۱۳۸۱۳۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.