۰

روابط تهران - واشنگتن تشديد مي شود ؟!

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۳
روابط تهران - واشنگتن تشديد مي شود ؟!
روحانی در دیدار با سفرا و روسای نمایندگی های دیپلماتیک ایران در خارج کشور روز یکشنبه 31 تیرماه سال جاری تاکید کرد که کسانی که کمترین درک از مسایل سیاسی داشته باشند متوجه هستند که امکان توقف صادرات نفت ایران وجود ندارد. در نهایت رئیس جمهور میخ آخر را کوبید و هشدار داد: تنگه های زیادی داریم؛ تنگه هرمز فقط یکی از آنهاست. (اینجا)
پس از اظهارات و تهدید مستقیم رئیس جمهوری کشورمان علیه مواضع ضدایرانی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، رسانه های خبری غربی، آسیا و غرب آسیا پمپاژ مقاله، تحلیل و گفتگو شد، عمده رسانه های خبری این تهدید را از سوی جمهوری اسلامی ایران بی‌سابقه خواندند و برخی نیز صحبت از جنگ به میان آوردند، تا اینکه ترامپ توئیت جنجالی را پست کرد!
دونالد ترامپ خطاب به رئیس جمهور کشورمان از جمله معروف ظریف که در مذاکرات هسته ای  در یکی از جلسات خطاب به جان کری  وزیر خارجه وقت آمریکا گفته بود: «هرگز یک ایرانی را تهدید نکن!» استفاده کرد. ترامپ در توئیت خود نوشت: هرگز آمریکا را تهدید نکن!
ترامپ در توئیت خود از حروف بزرگ استفاده کرد به مفهوم تاکید بر اظهاراتی که بیان کرده است! که نشان دهنده خشم رئیس جمهور ایالات متحده است. او با لحنی غیر دیپلماتیک و دور از اخلاق خطاب به روحانی نوشت: «هرگز و هرگز ایالات متحده را تهدید نکن، وگرنه بلایی سرتان خواهد آمد که کمتر کسی در تاریخ متحمل شده‌است. ما دیگر آن کشوری نیستیم که حرف‌های جنون‌آمیزتان درباره خشونت و مرگ‌ را تحمل کنیم. حواست را جمع کن."» (اینجا)
پس از توئیت ترامپ وزیر خارجه این کشور در سخنانی میان ایرانیان اپوزیسیون مقیم کالیفرنیا، گزافه گویی های همیشگی خود را علیه جمهوری اسلامی مطرح کرد و گفت ما خواهان تغییر رژیم در ایران نیستیم بلکه خواهان تغییر رفتار رژیم هستیم، پمپئو در اظهاراتی مداخله جویانه دولت ایران را دولت مافیا خواند.(اینجا)
این سخنرانی ساعاتی پس از آن ایراد شد که حسن روحانی، رئیس‌جمهوری کشورمان سرنگونی و تجزیه کشورش را از جمله سیاست‌های اصلی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران دانست و به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در این مورد هشدار داد.

روحانی، صلح با ایران را "مادر صلح ها" و جنگ با ایران را "مادر جنگ‌ها" خواند و گفت کشورش نمی‌پذیرد مورد تهدید قرار بگیرد.
اما این جنگ لفظی و تهدیدهای مکرر در اینجا به پایان نرسید، پس از اظهارات سخیف مایک پمپئو در کتابخانه ریگان، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در واکنش به سخنرانی مداخله جویانه وزیر خارجه آمریکا گفت: «سخنرانی مزورانه و سخیف وزیر خارجه آمریکا در این جمع  که صرفا یک اقدام ابزاری و تبلیغاتی بود،  بیش از همیشه نشانگر درماندگی بی حد و حصر  دولت آمریکا در شرایط پس از خروج غیرقانونی این کشور از برجام و عدم دستیابی به اهداف خود از این اقدام  یک سویه و نابخردانه و انزوای جهانی ناشی از آن است.» (اینجا)
پس از آن بامداد امروز وزیر خارجه کشورمان پاسخ دندان شکنی به ترامپ داد. ظریف در توئیت خود، جمله ترامپ را علیه خود ترامپ به کار برد و نوشت مراقب باشید!
کد مطلب : ۱۴۱۱۴۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.