۰

امام جمعه موقت تهران : دولت باید صادقانه با مردم سخن بگوید

تاریخ انتشار
جمعه ۴ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۳
امام جمعه موقت تهران : دولت باید صادقانه با مردم سخن بگوید
وی افزود: عموم امت اسلام به ویژه جامعه بانوان کشور و زنان امت اسلام از این بانوی بزرگ درس بیاموزند. در طول حرکت کاروان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) از مدینه تا کربلا و از کربلا تا کوفه و شام و از شام تا مدینه، یک جمله از خاندان رسالت و اهل بیت امام حسین (ع) که حکایت از شکایت و کمترین اعتراض آنان باشد، نقل نشده است.
ابوترابی فرد ادامه داد: در مدرسه عاشورا از یک انسجام فکری و ایمانی و عمل صالح مبتنی بر ایمان و حرکت هماهنگ خاندان رسالت و نقش برجسته زینب کبری(س) در این راه آگاه می‌شویم. در مکه مکرمه بسیاری از مورخین نوشته‌اند که ابن عباس خدمت اباعبدالله الحسین (ع) رسید و خواست آن حضرت را از حرکت به سوی کربلا بازدارد، سخنش تاثیری نگذاشت و ادامه داد که اگر قصد عزیمت دارید بانوان و کودکان را با خود نبرید. بانویی اعتراض کرد که ابن عباس می‌خواهی ما را از امام و مقتدای خویش جدا کنی؟ این صدای حیات بخش زینب کبری (س) بود.
خطیب جمعه تهران با بیان اینکه بانوان و کودکان و فرزندان با بصیرت و معرفت در کنار وجود مقدس اباعبدالله الحسین(ع) حضور داشتند، تصریح کرد: بعد از شهادت امام حسین(ع) رسالت ویژه‌ای بر شانه های پرقدرت این بانوی بزرگ نهاده شد و در کوفه در سخنرانی الهام‌بخش خود مردم کوفه را مورد سرزنش قرار داد و به حقانیت مدرسه عاشورا پر داد. در همین جا بود که حضرت امام سجاد(ع) خطاب به حضرت زینب(س) فرمودند تو عالمی هستی که معلمی نداشته‌ای، تو شخصیتی هستی که دانش و علم خود را از خدای متعال و اولیای حق آموخته ای. این شخصیت ویژه و استثنایی است.
حجت الاسلام ابوترابی فرد با بیان اینکه زینب کبری (س) نشان داد جامعه اسلامی جامعه‌ای است که در برابر دشمن استوار و مقتدر است، گفت: حضرت زینب(س) در برابر ابن زیاد با قدرت و شهامت سخن می گوید، اما ما امروز به سادگی از کنار این عمل صالح می گذریم. جامعه زنان کشور باید بداند در مدرسه اسلام و عاشورا، زینب کبری تربیت می شود که در نهایت صبر و شکیبایی و حجاب این چنین سخن می‌گوید.
وی خاطرنشان کرد: این بانو با این درجه از تقوا و عفاف آنگاه که مسئولیتش حضور در عرصه های سیاسی و دفاع از مدرسه عاشورا و اسلام است، با قدرت حضور پیدا می کند.
امام جمعه موقت تهران با یادآوری اینکه جامعه زنان ایران با اقتدا به زینب کبری زمینه پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را به وجود آورد و این راه باید تداوم داشته باشد، عنوان کرد: امروز بیش از هر زمان به این ایستادگی، مقاومت و ایثار زنان مسلمان ایران و امت اسلام نیازمندیم.

دولت مبنای بودجه را بر «عملکرد» بگذارد/ وابستگی بودجه جاری به نفت افزایش یافته است
حجت اسلام ابوترابی فرد در خطبه دوم نمازجمعه تهران با اشاره به قرار داشتن کشور در آستانه تدوین بودجه سال ۱۳۹۸ اظهار داشت: نقش بودجه در اداره کشور و تحقق سیاست‌های کلان نظام که رهبر معظم انقلاب ابلاغ کرده‌اند کلیدی است. بودجه آیینه‌ای است برای چگونگی اداره کشور و می‌گویند اگر می‌خواهید با توانایی و کیفیت کسانی که کشور را اداره می‌کنند آشنا شوید، بودجه آن کشور را مورد توجه قرار دهید.
 
کد مطلب : ۱۴۳۷۳۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.