۰
مرثیه برای تیم 23 ساله هندبال ایران

رضایی: خودمان دیر جنبیدیم تا هپکو منحل شود

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۵۱
رضایی: خودمان دیر جنبیدیم تا هپکو منحل شود
 
 ایرج رضایی در گفت و گو با عصر تعادل اظهار کرد: متاسفانه تیم هپکو که قدیمی‌ترین تیم هندبال لیگ برتر ایران است با تعلل خود ما (مسئولان تیم) نتوانست امسال در لیگ برتر تیم‌داری کند. ما باید خیلی زودتر از این‌ها به فکر می‌افتادیم اما خیلی خوشبین بودیم و دقیقه 90 می‌خواستیم همه کارها را انجام دهیم اما متاسفانه کارها روال  خود را داشت و نتوانستیم به موقع تیم را برای حضور در مسابقات جمع و جور کنیم.
 
رضایی در پاسخ به این‌که در صورت حضور هپکو در لیگ برتر قرار بود شما سرمربی این تیم باشید؟ توضیح داد: من حدود 23 سال سرمربی این تیم بودم که در نوع خود رکورد است. فکر نمی‌کنم در دنیا هیچ مربی‌ای این‌همه سال در یک تیم مربیگری کرده باشد. با وجود این اصلا برای من مهم نبود که چه سمتی در این تیم دارم. این‌‎ها بحث‌های ثانوی ما بود و مساله اصلی حفظ پرچم هندبال اراک در لیگ برتر بود که شوربختانه در این راه ناکام ماندیم.
 
او درباره نقش  فدراسیون در انحلال هپکو بیان کرد: فدراسیون تا لحظه آخر با ما همکاری کرد و ما از فدراسیون هندبال ناراحت نیستیم. مشکل در خود ما بود. اراک شهری صنعتی با کارخانه‌های متعددی مانند آذرآب، آلومینیوم، ماشین‌سازی و پتروشیمی است اما هیچکدام از این برندها حاضر به همکاری با نشدند. شرکت هپکو 23 سال در سخت‌ترین اوضاع این تیم را حفظ کرد و فقط یک سال به مشکل خورد اما کسی به ما کمک نکرد.
 
سرمربی پیشین تیم هپکو اراک درباره این‌که گفته می‌شد شهرداری اراک می‌تواند این تیم را در لیگ حفظ کند تصریح کرد: بله ما سراغ شهرداری هم رفتیم اما زمانی که تنها یک هفته به لیگ باقی مانده بود. این در حالی است که شهرداری ارگانی است که برای تیم‌داری باید مراحل متعددی را پشت سر بگذارد و عملاً نمی‌توانست در این زمینه به ما کمک کند.
 
رضایی درباره سرنوشت بازیکنان هپکو توضیح داد: برخی بازیکنان ما زمانی که احساس کردند  امسال هپکو نمی‌تواند تیم‌داری کند به تیم‌های دیگر پیوستند. حتی مهدی جعفری به ترکیه رفت و مهدی موسوی هم با تیمی از لیگ عراق به توافق رسید. بازیکن هم حق دارد برای آینده‌اش تصمیم بگیرد. متاسفانه به این ترتیب تیم ما از هم گسیخته شد.
 
او در پاسخ به این پرسش که چرا از نمایندگان استان کمک نگرفتید؟ تصریح کرد: اتفاقاً ما این کار را هم کردیم. جناب دکتر کریمی نماینده استان مرکزی پی کار را گرفت و حتی مصوبه آلومینیوم را هم برای تیم‌داری در لیگ برتر گرفت اما دیگر دیر شده بود و فدراسیون اعلام کرد پنج هفته از لیگ گذشته است. آقای مقدسی، دیگر نماینده استان هم بارها با وزیر ورزش و جوانان صحبت کرد اما هرکاری کردیم سرانجام ناکام ماندیم.
 
پیشکسوت هندبال استان مرکزی ادامه داد: بعد از این اتفاق حتی به ما پیشنهاد شد که با تیم جوانان هپکو که به مقام دوم ایران رسیده بود در لیگ حاضر شویم اما این کار عملی نبود و نمی توانستیم این بچه‌ها را به جنگی نابرابر بفرستیم. این موضوع مثل  این است که تیم فوتبال پرسپولیس منحل شود و تیم نوجوانانش را به لیگ برتر بفرستد. به نظر شما عملی است؟ نه این کار شدنی نبود.

او در پایان اضافه کرد: من فقط یک گلایه از فدارسیون دارم. هپکو باشگاهی بود که 23 سال تیم‌داری کرد. قبول دارم که از نظر قانونی ما با باخت‌های فنی باید از لیگ کنار گذاشته می‌شدیم اما آیا با بیش از دو دهه تیم‌داری در  بالاترین سطح هندبال، فدراسیون نمی‌توانست یک نفر را به اراک بفرستد و بگوید مشکلتان چیست؟ ما تقصیرها را گردن کسی نمی‌اندازیم و می‌گوییم همه چیز تقصیر مسئولان خود ما بود ولی کاش فدراسیون هم کمی بیشتر هوای ما را داشت.
 

انتهای پیام//
 
کد مطلب : ۱۴۴۲۷۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.