۰

برگزاری جلسه استیضاح «خطای سیاسی و تاکتیکی» است

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۷ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۵
برگزاری جلسه استیضاح «خطای سیاسی و تاکتیکی» است
نمایندگان مجلس، برای ظریف، شمشیر را از رو بسته‌اند. طرح استیضاح محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان روز دوشنبه با ۲۴ امضا و در ۱۱ محور تحویل هیات رییسه مجلس شده است. نمایندگان عصبانی "خانه ملت" و طیف مخالفان ظریف در یکی از 11 بند تأکید کرده اند که: "مواضع وزیر خارجه دربارۀ وجود پولشویی در کشور ناصواب و ناصحیح است" و در بندی دیگر در توجیه تقاضای استیضاح بر" تهدید بنیه دفاعی کشور و از بین رفتن توانایی آن" اشاره شده است. طرح، برای بررسی بیشتر به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ارجاع داده شده، اما هنوز مشخص نیست، چه دلایلی پشت پرده، استیضاح نابهنگام و بی موقع وزیر خارجه- آنهم در برهه‌ای که کشور بیش از هر زمانی نیازمند وحدت است- نهفته است. اصولاً این طرح عجیب حاوی چه پیام‌هایی است و چه پیامدهایی می تواند داشته باشد؟ رضا نصری، کارشناس مسائل سیاسی و متخصص حقوق بین الملل در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین می گوید:  استیضاح ظریف یک «خطای سیاسی و تاکتیکی» است و می تواند پیامدهای ناخوشایندی داشته باشد. مشروخ گفتگو ما با نصری را در ادامه می خوانید:  
آقای نصری در یک جمله نگاهتان به طرح ارائه شده برای استیضاح ظریف را بیان کنید؟  
صرف برگزاری جلسه استیضاح دکتر ظریف هم یک «خطای سیاسی و تاکتیکی» است و هم نوعی «کارشکنیِ عملی» در فعالیت‌های او و وزارت امور خارجه در مقطع حساس کنونی است.
 
کد مطلب : ۱۴۴۵۵۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.