۰

سلام بسکتبال ایران به جام جهانی

تاریخ انتشار
يکشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۳۶
سلام بسکتبال ایران به جام جهانی
توپ ربایی زیبای سجاد مشایخی از تام ویلسون، گارد راس استرالیا و فست برک برق آسای سجاد سبد اول را به نام ایران ثبت کرد اما خود ویلسون با پرتاب سه امتیازی موفقش دقیقه ای بعد سبد اول حریف را سه امتیازی کرد. حرکتی که جمشیدی آن را پاسخ داد تا حساب کار 5 بر 3 ب ه سود ایران شود. جمشیدی دقیقه‌ای بعد با لی آپی آسان امتیاز ایران را به 7 رساند تا کیپورن وقت استراحت بخواهد. در بازگشت دو تیم هامفریس سرانجام دو اماز تیاز گرفت تا موتورش روشن شود. یکی از دو پرتاب میثم گل شد و وقتی استرالیا یک ترن اور دیگر داشت، اسیست تماشایی میثم به بهنام دو امتیاز دیگر به حساب ایران واریز کرد. استرالیا از فول گل خود فقط 2 امتیاز گرفت و میثم بازهم اختلاف را زیاد کرد. بازهم میثم بازهم کار زیبای او 18 بر 7 برای ایران امامت هریسون فورلینگ حضور خود را با یک سه امتیازی اعلام کرد. میرزایی ستاره ایران در وقت نخست بازهم امتیاز گرفت و آن طرف بازهم استرالیا 3 زد تا حساب کار 20 بر 13 شود. حلقه توپ استرالیا پس زد تا ایران با کار خوب یخچالی بازهم امتیاز بگیرد. میچ گریک دو پرتاب برای استرالیا به ثمر رساند تا کوارتر اول با حساب 25 بر 15 به سود تیم کشورمان به پایان برسد. 

کار خوب جمشیدی و یخچالی در آغاز کوارتر دوم 4 امتیاز برای تیم ایران در پی داشت  تا بچه ها به خودباوری لازم برسند. ریباند فورلینگ در حمله بالاخره استرالیا را به سبد ایران رساند. تیم کویین‌راد با تجربه به میدان رفت تا مگر او گره از کار استرالیا بگشاید. توپ ربایی ویکس باعث شد اختلاف کمتر شود و در امتیاز 31 بر 21 به 10 برسد. هامفریس دوباره جای فورلینگ را گرفت. سه امتیازی تماشایی نیکتاش اما بازهم اختلاف را زیاد کرد. خطای نوید روی لوکاس واکر باعث شد دو پرتاب به او تعلق بگیرد اما پیش افاز اقدامش شاهین‌طبع وقت استراحت خواست. واکر هر دو توپش را به ثمر رساند. کویین راد هم در فست برک سه زد تا استرالیا خطرناک شود اما نوید نیکتاش با بال فیکی تماشایی فول گل گرفت و این سه امتیاز را جبران کرد. بهنام ایران را به 39 رساند و هامفریس جمع امتیازات استرالیا را به 28 افزایش داد. اشتباهات پیاپی استرالیا باعث شد جمشیدی ایران را به 41 برساند. دو پرتاب آزاد موفق ماسینگ بازهم استرالیا را امیدوار کرد اما جمشیدی در 8 دهم ثانیه خطا گرفت و جواب این دو پرتاب را داد تا حساب کار 43 بر 30 شود و نیمه اول با همین نتیجه به پایان برسد. ایران در وقت دوم 18 بر 15 به برتری رسید.

کوارتر سوم 
خطای حمله ایران در ابتدای کوارتر سوم فرصت را به استرالیا داد اما آن‌ها ناموفق بودند تا سجاد اولین سبد نیمه دوم را دشت کند. ماسینگ هم سبد اول را برای حریف گرفت. اوپن شات گریک سه امتیاز دیگر به حساب استرالیا واریز کرد اما کار خوب بهنام بازهم اختلاف را به 12 رساند. خود یخچالی بازهم امتیاز گرفت تا حساب کار 49 بر 35 شود. کویین راد سه زد اما بچه ها جوابش را دادند. ویکس دو پرتاب موفق داشت و آنطرف آرمان به زمین آمد. ریباند تماشایی آرمان و حرکت تماشایی تر حسن‌زاده بازهم اختلاف را زیاد کرد. استرالیا از بازی پیرامونی هم طرفی نبست تا سجاد گل زنی کند و خطا هم بگیرد. کیپورن وقت استراحت خواست اما این استرالیا کاری از پیش نمی برد. 60 بر 45 به سود ایران و ویکس پشت خط پرتاب یک توپش را خراب کرد. بال فیک سجاد گریک را نابود کرد اما توپش به ثمر ننشست. اوپن شات ویلسون امتیاز استرالیا را به 49 رساند اما جمشیدی با فول گلش نگذاشت آن‌ها لحظه ای احساس راحتی بکنند. کاپیتان ویکس چهارخطایی شد و در امتیاز 63 بر 52 و در 7 ثانیه به پایان کوارتر سوم این بار شاهین‌طبع وقت استراحت خواست اما در بازگشت تیم ها به میدان امتیازی رد و بدل نشد تا استرالیا 22 بر 20 تیم برتر این کوارتر باشد و در مجموع ایران 63 بر 52 پیش باشد. 

آرمان با کمک تخته دو امتیاز اول را در این وقت به سود ایران کسب کرد. کاپیتان استرالیا هم از دو پرتاب خود یک امتیاز گرفت. هامفریس بازهم جای فورلینگ را گرفت. هامفریس با ورودش دو امتیاز گرفت اما بهنام انگار تازه دستش گرم شده باشد با یک سه امتیازی سالن را منفجر کرد. هامفریس اختلاف را به 10 کاهش داد. سجاد با جامپ شوت خود اجازه نداد آنها احساس امنیت بکنند. کویین راد پرتاب سه امتیازی خود را از دست داد اما جمشیدی دو پرتابش را گل کرد تا سرود پیروزی بر سکوهای آزادی طنین انداز شود. گریک بالاخره سه زد اما آنطرف بازی پست آپ میثم حساب کار را 74 بر 60 کرد تا دری فاصله 3 دقیقه و 22 ثانیه به پایان کادر فنی استرالیا وقت استراحت خواست. دو پرتاب سه امتیازی تام ویلسون اختلاف را تک رقمی کرد تا در امتیاز 74 بر 66 شاهین‌طبع وقت استراحت بخواهد. جمشیدی در بازگشت با تخته توپ را گل کرد اما تام ویلسون سومین سه خود را هم به ثمر رساند. ایران بی درنگ به امتیاز 78 رسید و خطا روی میثم یک امتیاز برای ایران داشت تا اختلاف به 10 برسد. این طرف هم گریک دو پرتاب موفق داشت تا حساب کار 79 بر 71 شود. اختلافی که با دو پرتاب جمشیدی دوباره دو رقمی شد. بازهم جمشیدی بازهم دو پرتاب موفق. استرالیا چاره‌ای جز خطا نداشت. آن‌ها این بار بهنام را متوقف کردند و او هم دو پرتاب موفق داشت. گریک دو پرتاب او را جواب داد اما دیگر فرصتی باقی نمانده بود. سرانجام این دیدار با برتری 85 بر 74 ایران به پایان رسید تا تیم کشورمان به جام جهانی صعود کند.
 
کد مطلب : ۱۴۵۴۳۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.