۰

«ماسک» روایتی از دنیای پیچیده بازیگری

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۵۳
«ماسک» روایتی از دنیای پیچیده بازیگری
به گزارش «عصر تعادل» نمایش «ماسک» چند شخصیت دارد که منتظرند تا تست بازیگری بدهند، نقطه اشتراک همه شخصیت‌ها که هر کدام گوشه‌هایی تاریک و سویه‌هایی پنهان دارند تعلق خاطر به حرفه بازیگری برای رها شدن از مشکلات فردی است.

حرفه‌ای که در آن بازیگر، زیستن در قالب شخصیت‌های مختلف را تجربه می‌کند، تحت تاثیر وجوه تاریک شخصیت‌ها قرار می‌گیرد و جهانش مملو از خشم یا ترس می‌شود.

 نمایش سعی دارد وجه خلاقانه حرفه بازیگری را پررنگ کند. موضوعی که شاید کمتر درباره آن صحبت شده. متن روی وجوه روانشناسانه شخصیت‌پردازی تاکید دارد، البته از سطح فراتر نمی‌رود و در مرحله گزارش ماجرا باقی می‌ماند. مثلا با ماجرای زنی (لیلا بلوکات) روبروییم که همسری فلج دارد.

 ترس‌ها، ناامیدی‌ها و اندوه این زن راهی در نمایش نداشته و فقط شرح حال وضعیت او را می‌شنویم. همان طور که درباره دکتر (شهروز دل‌افکار) به عمق رنج او حتی نزدیک نمی‌شویم. همه شخصیت‌های نمایش در لانگ شات باقی می‌مانند.

«ماسک» بازیگران متعددی دارد و نمایشی پرپرسوناژ محسوب می‌شود. در این بین حضور تینو صالحی در نقشی دشوار، قابل توجه است.

 صالحی در حالی که اطلاعات زیادی درباره شخصیت به تماشاگر داده نمی‌شود، نقشش را طوری بازی کرده که تاثیرگذار باشد، اگرچه تماشاگر در لحظاتی به موقعیت او می‌خندد اما این شخصیت، محبوب‌ترین شخصیت روی صحنه است.

 هوش و تسلط تینو صالحی باعث شده این کاراکتر، بعد پیدا کند و در ذهن تماشاگر باقی بماند. نمایش «ماسک» به کارگردانی بهزاد اقطاعی در تماشاخانه شهرزاد روی صحنه می‌رود.

 
مرجع : اعتماد آنلاین
کد مطلب : ۱۴۶۰۹۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.