۰

دولت نجات ملی یمن با سودان تبادل اسرا می کنند

تاریخ انتشار
جمعه ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۴۵
دولت نجات ملی یمن با سودان تبادل اسرا می کنند
به گزارش عصر تعادل بعد از گذشت 24 روز از اعلام آمادگی دولت نجات ملی یمن (صنعاء) برای تبادل اسرای سودان، این تبادل اسرا امروز با نظارت صلیب سرخ جهانی آغاز شد.

شبکه الجزیره قطر از آغاز تبادل اسرا بین دولت نجات ملی یمن (مستقر در صنعاء) و دولت سودان با نظارت صلیب سرخ جهانی خبر داد.

رئیس کمیته امور اسرا در دولت نجات ملی یمن دیروز پنجشنبه (دهم بهمن) در بیانیه‌ای اعلام کرد که از طریق صلیب سرخ جهانی به دولت سودان اعلام کرده است که حاضر است برای تبادل این اسرا وارد گفت‌وگو و مذاکره شود.

دولت نجات ملی یمن ابراز امیداواری کرده بود که مقامات دولت جدید سودان  به عربستان سعودی و امارات عربی متحده جهت آزادسازی اسرایش فشار بیاورند.

ائتلاف عربی ضد یمن به رهبری عربستان سعودی و با مشارکت فعال امارات از ابتدای سال ۹۴ علیه یمن اعلان جنگ کردند. به دلیل عدم تجریه ارتش‌های سعودی و اماراتی، ریاض و ابوظبی از ارتش‌های اجاره‌ای در عملیات‌های زمینی استفاده کرد.

یکی از کشورهایی که نیروهای پیاده نظام این ائتلاف را از ابتدا تأمین می‌کرد، دولت سودان بود. بنا به اعتراف «محمد حمدان دقلو» معاون وقت رئیس شورای نظامی انتقالی سودان در تیر ماه اعلام کرد که ۳۰ هزار نیروی نظامی این کشور در قالب ائتلاف متجاوز در کنار نیروهای سعودی و اماراتی می‌جنگند.

او بعدها در آبان ماه اعلام کرد که نزدیک به ۱۰ هزار نفر از این نیروها را آغاز خواهد کرد و روند خروج این نیروها آغاز شده است.
مرجع : فارس
کد مطلب : ۱۴۸۰۵۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}