۰

نتانیاهو چگونه به صف اول رسید؟!

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۰
  در تصاویر متعدد منتشرشده از این تظاهرات، سران برخی از کشورهای جهان مشاهده می شوند که در صف اول نیز بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس و با فاصله چند متر از وی محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در دو طرف فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه منتشر شده است.

 اما تصاویر غیر رسمی و کمتر دیده شده، واکنش هایی در میان صهیونیست ها ایجاد کرده است؛ در ابتدای تظاهرات، نتانیاهو که در صف دوم ایستاده بود، ناگهان به گرمی با ابراهیم کیتا رئیس جمهور مالی، دست داد و کم کم خود را کنار او جا داد! این در حالی است که رژیم صهیونیست و جمهوری مالی هیچ گونه روابط دیپلماتیک با یکدیگر ندارند.

اسرائیلی ها همچنین حرکات بدن نتانیاهو در این تظاهرات را به تمسخر گرفتند و روزنامه های منتقد وی، از جمله هاآرتص از این فرصت برای انتقاد شدید از وی استفاده کردند.

اما همزمان با این، یوسی فرتر، تحلیلگر اصلی روزنامه صهیونیستی هاآرتص با تمسخر گفت: نتانیاهو به طور طبیعی و کاملا مانند همه ساکنان سرزمین های اشغالی رفتار کرد.

فرتر نوشت: خارج شدن از صف و هل دادن برای سوار شدن به اتوبوس و هل دادن برای رسیدن به اول صف، یک رفتار معمول در میان ساکنان سرزمین های اشغالی است که ما و اعضای مرکزی حزب لیکود (به رهبری نتانیاهو) نیز مشابه این رفتار را داریم.

یکی از ویژگی های صهیونیست ها، اصرار بر عدم احترام به نوبت و جایگاه دیگران در صف های فروشگاهها و مسیرهاست.

در همین راستا یکی از مقامات سابق رژیم صهیونیستی نیز گفت: حضور بنیامین نتانیاهو در راهپیمایی همبستگی علیه تروریسم در پاریس بیانگر وقاحت و بی ادبی او بود.

پایگاه اینترنتی «عرب ۴۸» نوشت، یائیر لاپید وزیر سابق دارایی رژیم صهیونیستی گفت: رفتار بنیامین نتانیاهو در پاریس به جهانیان نشان داد که این فرد، مزاحم و بی ادب است.

این در حالی است که تصاویر منتشره نتانیاهو را طوری نشان می دهند که فردی مزاحم است و می خواهد در صف اول جایی در بین ۵۰ رهبر جهان که برای شرکت در راهپیمایی همبستگی علیه تروریسم در پاریس شرکت کرده بودند، برای خود پیدا کند.

یائیر لاپید در ادامه این مطلب افزود: نتانیاهو تصویری بی ادبانه از اسرائیل به جهانیان نشان داد که برای رسیدن به صف اول رهبران جهان مزاحم کسانی شد که در صف ایستاده بودند.

وی افزود: نتانیاهو به گونه ای با آمریکایی ها رفتار کرد که به تدریج روابط اسرائیل با آمریکا را خراب کرد و اکنون تلاش می کند همین رفتار را با اروپا تکرار کند.
مرجع : العالم
کد مطلب : ۲۲۸۴۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.