۱

کاهش قیمت جهانی نفت

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۷
کاهش  قیمت جهانی نفت
پس از آنکه تورم مصرف کننده چین در ماه ژانویه به پایین ترین رقم در ۵ سال گذشته رسید، و نگرانی ها در مورد تقاضا برای نفت از سوی دومین مصرف کننده بزرگ نفت جهان افزایش یافت، قیمت نفت امروز کاهش یافت.

آژانس بین المللی انرژی نیز اعلام کرد آمریکا تا سال ۲۰۲۰، منبع اصلی رشد عرضه نفت باقی خواهد ماند و پیش بینی ها در مورد کاهش شدید تولید نفت شیل را رد کرد. انتشار این گزارش، نگرانی ها از ادامه فزونی عرضه در بازار را تداوم بخشید.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۸۰ سنت کاهش به ۵۷ دلار و ۵۴ سنت رسید که به رشد ۳ روزه خود پایان داد. قیمت نفت برنت در هفته گذشته بیش از ۹ درصد افزایش یافت که بیشترین رشد یک هفته ای از فوریه ۲۰۱۱ تاکنون بود.

قیمت نفت خام آمریکا نیز با ۷۹ سنت کاهش به ۵۲ دلار و ۷ سنت رسید.

دانیل آنگ، تحلیلگر بازار نفت با اشاره به آمارهای مربوط به شاخص قیمت مصرف کننده ماهیانه که امروز منتشر شد گفت: «کاهش قیمت امروز به احتمال قوی ناشی از آمارهای ضعیف نرخ تورم چین بود که پایین تر از پیش بینی ها بود.»

پس از انتشار گزارش ماهیانه اوپک که در آن پیش بینی شده بود تقاضا در سال ۲۰۱۵ برای نفت این سازمان به ۲۹.۲ میلیون بشکه در روز افزایش می یابد، قیمت نفت در روز دوشنبه افزایش یافت.

گزارش روز سه شنبه آژانس بین المللی انرژی پیش بینی کرد که تقاضا برای نفت اوپک امسال در سطح ۲۹.۴ میلیون بشکه در روز باقی خواهد ماند، اما رشد تولید نفت شیل آمریکا به دلیل افت شدید قیمت، تنها مکثی کوتاه خواهد کردو سپس مجددا روند رو به رشد خود را تداوم خواهد بخشید.
مرجع : تسنیم
کد مطلب : ۲۶۹۷۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.