۰
پورمحمدی :

فساد اداری باید ریشه کن شود

تاریخ انتشار
شنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۱
فساد اداری باید ریشه کن شود
حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی عصر جمعه در جلسه شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که به ریاست آیت الله یزدی و با حضور دیگر اعضای جامعه مدرسین برگزار شد، اصلاح سلامت اداری را یکی از نکات حساس و جدی عنوان کرد و اظهار داشت: ما در این زمینه بسیار جدی هستیم و باید فساد اداری ریشه‌کن شود.

وزیر دادگستری یکی دیگر از مشکلات را عدم رعایت قانون در بخش‌های گوناگون ذکر کرده و گفت: باید این فرهنگ غلط اصلاح شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: باید با برنامه‌ریزی دقیق تصدی‌گری دولت کم شود.

حجت الاسلام پورمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله دولت الکترونیک اشاره کرد و گفت: با توجه به رشد جمعیت و بخش‌های مختلف اقتصادی، دیگر نمی‌توان به روش‌های گذشته و سنتی عمل کرد.

وزیر دادگستری همچنین به مالیات، گمرک، سیستم بانکی، قاچاق کالا اشاره کرده و توضیحاتی ارائه کرد و سپس در جمع‌بندی خود اظهار داشت: دولت برای مبارزه با این مشکلات باید از درون خود شروع کند در بعضی از این موارد طرح‌ها مانند ایجاد کمیته سلامت اداری زیر نظر معاون اول و تعدادی از وزرا و در بخش تعزیرات و فعال کردن گشت سیار در دولت در حال انجام است.

در ادامه این جلسه اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بر برخی نکات از جمله بودجه دولت و بخش نظارتی آن، نقدینگی، ساماندهی بازار سرمایه، ساماندهی سیستم بانکی کشور، استفاده از نقش افکار عمومی در مبارزه با فساد، مدیریت سیستم بانکی و نظارت جدی دستگاه نظارتی، عدم وعده‌های کذب، پیشگیری و کنترل سرمایه‌گذاری‌ها در شرکت‌ها و بانک‌‌ها غیر مجاز توسط مردم و آگاهی بخشی به احاد مردم در این زمینه، کنترل واردات و ترغیب به استفاده از اجناس داخلی، نظارت بر مسائل مالی نهادهای شکل گرفته در بعد از انقلاب، احساس امید بیشتر مردم به دادگستری و دستگاه قضائی، نظارت جدی‌تر بر دادگستری‌ها جهت حل مشکلات مردم، تاکید بر حقوق مردم و عنایت به اطلاعات بزرگان و مردم تأکید کردند.

در پایان وزیر دادگستری ضمن تشکر نکاتی را پیرامون مسائل مطرح شده توسط اعضای جامعه مدرسین ارائه کرد.
مرجع : مهر
کد مطلب : ۳۷۴۸۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.