۰

شهید مطهری نگران بشریت بود

تاریخ انتشار
سه شنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۱
شهید مطهری نگران بشریت بود
علی لاریجانی در دومین همایش نسیم مطهر که در فرهنگسرای اشراق برگزار شد، افزود: شهید اهل این حرف ها نبود بلکه اهل زحمت کشیدن و خود را فدا کردن برای انقلاب بود.

وی یادآور شد: شهید مرتضی مطهری اهل فداکردن خود برای انقلاب بود و در راه انقلاب نیز به شهادت رسید.

وی ادامه داد: این شهید بزرگوار در ابتدای نهضت انقلاب و امام (ره) یکی از سرداران امام(ره) بود و به تولید فکر می پرداخت.

رییس مجلس شورای اسلامی با یادآوری تلاش های شهید مطهری در سال های پیش از انقلاب و پس از انقلاب گفت: شهید مطهری در کوران سال های منتج به انقلاب از افراد سامانده بود و دلسوز ملت محسوب می شد.

لاریجانی تصریح کرد: شهید مطهری بنا بر همین دلسوزی با رژیم شاه به مبارزه می پرداخت و همچنین نسبت به سرنوشت کل بشریت و مسلمانان دغدغه داشت.

وی در ادامه به توفیقات شهید مطهری در عرصه های مختلف اشاره کرد و گفت: این شهید بزرگوار در سه عرصه حیات فردی، زندگی خانوادگی و عرصه اجتماعی و سیاسی توفیقات بسیاری را به دست آورد که کمتر شخصیتی در هر سه حوزه با هم به موفقیت می رسد.

داماد شهید مطهری در تبیین موفقیت های این شهید در حوزه فردی یادآور شد: ایشان در زمینه تتبعات و تلاش در آثار فاخر یک فرد استثنایی بود و زندگی وی با فرهنگ و علم توامان بود.

لاریجانی افزود: شهید مطهری از نظر اخلاقی در زندگی فردی بسیار تلاشگر بود و در حیات معنوی بسیار اهتمام داشت.

وی با بیان این که این شهید دارای روحیه ای معنوی بود، اظهارداشت: برای روح و نفس نیز باید تمرین در نظر گرفته و کار انجام شود که شهید مطهری یکی از افرادی بود که برنامه ریزی و کار زیادی در زندگی معنوی انجام داد؛ این شهید بزرگوار اهل سیر و سلوک بود و چند دهه به لحاظ معنوی بر روی خود کار کرده بود.

رییس مجلس نهم تصریح کرد: شهید مطهری برای لحظات روزانه اعم از عبادت، کار و تلاش و همچنین علم آموزی برنامه مدون داشت و این داشتن برنامه یکی از مهم ترین عوامل موفقیت محسوب می شود.

لاریجانی به رویکرد خانوادگی شهید مطهری اشاره کرد و گفت: ایشان در حوزه خانوادگی نیز تلاش بسیاری داشت و توانست خانواده ای صمیمی، روشن و دارای برنامه را تدارک ببیند؛ البته نقش همسر این شهید نیز در کسب موفقیت بسیار تاثیرگذار بود.

وی با بیان این که شهید مطهری در هدایت فرزندان، تنظیم امور خانوادگی و داشتن انسجام زحمات بسیاری را کشید، یادآور شد: همبستگی و داشتن عاطفه عمیق در خانواده مهم است و شهید مطهری از جمله افرادی بود که بدین موضوع توجه ویژه ای داشت.

وی، یکی از عوامل پیشرفت هر جامعه را توجه به خانواده دانست و گفت: یکی از دلایل از هم گسیختگی غرب فروپاشی خانواده است اما شاهدیم که ایرانیان کانون رشد و تکامل شان از خانواده نشات می گیرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: یکی از ویژگی های خانواده داشتن روابط صمیمانه است و این همبستگی درونی مانع کج روی ها در جامعه می شود؛ از جمله دلایل موفقیت انسان از خانواده و رشد عاطفی نشات می گیرد و این رشد اگر از بین برود جلوی موفقیت انسان گرفته خواهد شد.

لاریجانی تصریح کرد: شهید مطهری یکی از افرادی بود که برای خانواده صحنه منظم و افق روشنی را ترسیم کرد و در عرصه های گوناگون به جایگاه مناسب و توفیقات دست پیدا کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موفقیت شهید مطهری در حیات سیاسی و اجتماعی اشاره کرد و گفت: ایشان جزو افرادی نبود که در گوشه ای نشسته و تنها تتبع کند بلکه نگران بشریت بود و برای سرنوشت ملت ایران، مسلمانان و تمام بشریت احساس مسوولیت می کرد.

داماد شهید مطهری ادامه داد: شهید مطهری حتی برای فلسطین هم احساس دلسوزی و مسوولیت می کرد و نوعی دردمندی نسبت به بشریت داشت؛ برای آینده امت اسلامی و ایرانی ها تلاشگر بود.

لاریجانی، دلیل اصلی موفقیت شهید مطهری در عرصه های مختلف را داشتن برنامه ریزی بلندمدت عنوان کرد و گفت: شهید مطهری در سرتاسر زندگی دارای برنامه ریزی دقیق و کاملی بود و این را می توان یکی از دلایل اصلی توفیق این شهید بزرگوار دانست.

لاریجانی ادامه داد: به طور طبیعی اغلب افراد برنامه کوتاه مدت دارند حتی در بعضی سیاسیون هم همین طور است که اکثرا برنامه کوتاه مدت دارند اما باید در تمام زمینه ها برنامه بلند مدت و درازمدت داشت.

وی یادآور شد: اگر کشوری برنامه درازمدت نداشته باشد یا وزیری برنامه روزانه فقط داشته باشد و روزانه تصمیم بگیرد آدم موفقی نیست و در آن کشور افق روشنی دیده نمی شود.

رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همانطور که یک کشور و ملت توفیقش در داشتن برنامه طولانی مدت است موفقیت یک انسان هم به داشتن برنامه درازمدت است.

لاریجانی بر ضرورت اهتمام به آثار شهید مطهری تاکید کرد و گفت: آنچه می تواند برای کشور یک پایه صحیح حرکت اصیل اسلامی باشد، توجه به آثار شهید مطهری است که گاهی اوقات با بیان ساده و صریح برای مردم آثاری را به نگارش درآورده است.

وی اظهار امیدواری کرد که آثار شهید مرتضی مطهری در مدارس فراگیرتر شود و تمامی آثار آن در اختیار دانش آموزان قرار گیرد.
کد مطلب : ۳۷۹۸۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.