۲

هالیوود امام وانقلاب را هدف گرفت/ عکس

تاریخ انتشار
شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۲۷
«بهای آزادی» نام فیلم سینمایی جدیدی به کارگردانی و نویسندگی «دیلان بانک»، فیلمساز آمریکایی است که هالیوود بار دیگر در آن روایت تاریخی چگونگی وقوع انقلاب اسلامی ایران را تحریف کرده است.
 
   محمدرضا پهلوی (شاه مخلوع) در حال برداشتن مقداری از خاک ایران در زمان فرار از کشور (صحنه‌ای از فیلم آمریکایی «بهای آزادی»)
 
در این فیلم که براساس کتاب خاطرات «دکتر مارک بنهوری»، دکتر دانپزشک دربار در دوران محمدرضا شاه ساخته شده است، حضور مردم ایران به عنوان حماسه‌سازان واقعه تاریخی انقلاب اسلامی کشورمان نادیده انگاشته شد و دلیل وقوع این انقلاب عدم توافق محمدرضا شاه با انگلیسی‌ها بر سر تمدید قرارداد سهم ۵۰/۵۰  در نفت ایران عنوان شده است!
 
کتاب «بهای آزادی» نوشته مارک بنهوری
 
«بنهوری» در مقدمه کتاب «بهای آزادی» می‌نویسد: کتاب من،«بهای آزادی»، براساس یک داستان واقعی است. من از سال ۱۹۷۶ تا ۱۹۷۹ پزشک شاه و خانواده او بودم و در این مدت شاهد وقوع انقلاب ایران بودم.
 
وی در ادامه ضمن تحریف تاریخ معاصر ایران و ارایه تحلیلی مضحک می‌نویسد: من در کتابم در جستجوی دلیل واقعی چرایی وقوع انقلاب ایران هستم. این همه به خاطر یک قرداد نفتی بود. از سال ۱۹۵۳ تا ۱۹۷۸ بریتانیا با شاه قرارداد سهم ۵۰/۵۰ از نفت ایران را امضاء کرد و زمانیکه پس از ۲۵ سال مدت زمان این قرارداد به پایان رسید، بریتانیا بار دیگر خواستار تمدید این قرارداد شد و شاه ایران ضمن رد این درخواست سهم ۷۰/۳۰ به نفع ایران را پیشنهاد کرد ولی بریتانیا، شریکش آمریکا و همچنین کمپانی نفت هلندی آن را نپذیرفتند و «جیمی کارتر» را متقاعد کردند که بهتر است که ایران یک دولت اسلامی داشته باشد به همین خاطر زمانی‌که «آیت‌الله خمینی» در نجف عراق در تبعید بود، شروع کردند به تخریب شاه. آنها «آیت‌الله خمینی» را به پاریس منتقل کردند و انقلاب اسلامی را در ایران شروع کردند.
 
صحنه اعدام به دست زنان انقلابی
 
بنابر این گزارش، «بنهوری» که خود یک یهودی است در بخش دیگری از کتاب خود به آنچه پیشینه ۲۵۰۰ ساله یهودیان ایران نامیده اشاره می‌کند و می‌افزاید: زمانی‌که «آیت‌الله خمینی» به قدرت رسید، ۵ نفر از رهبران اصلی یهودیان در ایران به اتهام جاسوسی برای موساد دستگیر و در عرض یک ساعت به اعدام جلوی جوخه آتش محکوم شدند. همزمان سرویس جاسوسی اسرائیل همه یهودیان ایران را خارج از کشور منتقل کرد به جز چند هزار نفری که هنوز در ایران زندگی می‌کنند، پدر من هم یکی از آن ۵ رهبر یهودیان بود که در این کتاب توضیح خواهم داد که چگونه توانستم او را از ایران فراری دهم.
 
 در فیلمی که براساس کتاب «مارک بنهوری» ساخته شده است، «نوید نگهبان»، بازیگر فیلم‌های «هوملند، سنگسار ثریا و تک تیرانداز آمریکایی در کنار بازیگران دیگری چون «پل سوروینو»(در نقش شاه ایران)، «سالی کرکلاند» و «مندی «برونو» ایفای نقش کرده‌اند.
 
این فیلم شب گذشته در جشنواره بین‌المللی فیلم هوبوکن ایالت نیوجرسی واقع در ایالات متحده آمریکا به نمایش درآمده است.
 
فیلم «بهای آزادی» بیش از آنکه به یک روایت تاریخی بماند همانند کلکسیونی از صحنه خشن آزار و اذیت به دست انسان‌های سادیسمی است، آنچنانکه در تیزر تبلیغاتی فیلم ضمن تصویر صحنه‌هایی واقعی از تظاهرات مردم کشورمان در خیابان‌های تهران و ورود امام خمینی به کشور ، صحنه‌هایی خشن از شکنجه و اعدام نشان داده شده و در ادامه نوشته می‌شود: «تولد تروریست اسلامی».
 
این اولین بار نیست که سینمای آمریکا دست به تحریف تاریخ انقلاب اسلامی کشورمان می‌زند، پیش از این نیز در ده‌ها فیلم از جمله «بدون دخترم هرگز»، «سنگسار ثریا»، «آرگو» و ... شاهد این اقدامات بوده‌ایم.
مرجع : فارس
کد مطلب : ۴۳۳۱۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.