۰

پرهیز حجاج از بازارگردی

تاریخ انتشار
شنبه ۷ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۰۶
حجت‌الاسلام سیدعلی قاضی‌عسکر به همراه سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت توسط حجت‌ الاسلام قمی معاونت امور بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری برای حضور در مناسک حج از فرودگاه امام خمینی(ره) عصر امروز بدرقه شدند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه چهار دعای کمیل در شهر مدینه و همچنین مراسم برائت از مشرکین و دعای عرفه در روز عرفه و در صحرای عرفات برگزار می‌شود، گفت: سایر همایش‌ها و برنامه‌ها نیز براساس برنامه ریزیهای انجام شده به موقع اجرا می شود.

وی بر حفظ قداست و امنیت حرمین شریفین در عربستان تاکید کرد و افزود: برای همه مسلمانان حفظ این قداست مهم است.

قاضی عسکر تاکید کرد: برای تامین امنیت مکه و مدینه اهتمام ویژه داشته و تلاش می‌کنیم حجی آرام و مطلوب برگزار شود تا در کنار دیگر مسلمانان از تمام ظرفیت‌های حج بهره‌مند شویم.

وی به زائران توصیه کرد که چون بار دیگر مقام معظم رهبری بر پرهیز از بازارگردی و اتلاف وقت تاکید داشتند به همین دلیل زائران بیشترین فرصت خود را برای بهره‌برداری معنوی به کار گیرند و ما نیز بر این موضوع تکیه بیشتری داشته تا مردم بدنبال سوغات معنوی باشند و با بازارگردی وقتشان را تلف نکنند.

سرپرست حجاج ایرانی در مورد اتفاقات اخیر فرودگاه مدینه مبنی بر گرفتن وسایل الکترونیکی همچون تبلت و لپ تاپ از برخی زائران گفت: این اتفاقات بیانگر آرام بودن فضا نسبت به گذشته است و چنانچه مشکلاتی هم پیش آمده باشد امیدواریم با گفتگوی بیشتر با مقامات این کشور برطرف شود اما تاکنون شرایط موجود مطلوب گزارش شده است.

وی با اشاره به اینکه ویزای حج تمتع برای تمامی زائران صادر شده است ، گفت:در بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت همه تمهیدات به کار رفته تا امسال حجی آرام و مطلوب برگزار و خدمات مطلوب به زائران ارائه شود .

به گفته وی، شعار حج امسال «حج‌، معنویت،‌ بصیرت‌ و همدلی اسلامی» انتخاب شده است و مجموعه برنامه‌های فرهنگی حج امسال حول محور همین شعار است تا مردمی که به حج مشرف شده‌اند یا می‌شوند در حوزه توسعه معنویت و توجه به مسائل عبادی سرآمد همه حجاج باشند.

قاضی عسکر به فتنه‌های جهان اسلام اشاره کرد و گفت: برنامه‌های فرهنگی برای افزایش بصیرت در مقابل این فتنه‌ها انجام می شود و باید مراقب باشیم تا فتنه‌ها دامن گیر امت و جهان اسلام نشوند.

وی با تاکید به اینکه همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند حج فقط متعلق به ما نیست بلکه متعلق به جهان اسلام است، افزود: بنابراین از انجام کارهایی که سبب تفرقه می‌شود پرهیز می‌کنیم تا بتوانیم گام‌های بهتری را برای آینده برداریم.
مرجع : مهر
کد مطلب : ۵۶۱۸۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.