۰
بیانیه شماره یک شورای عالی اصلاح طلبان

سلام اصلاحات به ایران سربلند

تاریخ انتشار
شنبه ۵ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۵
سلام اصلاحات به ایران سربلند
بیش ازدو ماه تا انتخابات اسفندماه باقی مانده است.این روزها ستاد انتخاباتی وزارت کشور و شهرستانها شاهد حضور و ثبت نام کاندیداهای انتخاباتی با گرایشهای مختلف سیاسی هستند.
بی تردید می توان گفت در این دوره از انتخابات اصلاح طلبان حضور موثری دارند.طیفی که شاید در برهه ای از زمان با بی مهری هایی مواجه شده؛ اما همواره اثبات کرده که هرگاه خواسته؛ توانسته نقش آفرینی کند و سرنوشت بازیهای سیاسی را به دست گیرد. به نظر می رسد با توجه به شرایط سیاسی کشور و حساسیت انتخابات مجلس دهم این دوره نیز اصلاح طلبان برخود تکلیف دانسته اند وارد عرصه انتخابات شوند. از همین روی در این دوره، عارف سر لیست اصلاح طلبان با ثبت نام خود جهت کاندیداتوری در انتخابات مجلس نشان داد که عزم این طیف برای تغییر جدی است. در این دوره همه آمده اند تا شاید بتوانند نقشی دربهبود وضعیت سیاسی و اقتصادی ایران داشته باشند.
شاید نقطه ویژه این دوره از انتخابات وقوع اتفاقات انتخاباتی در سراسر کشورمان باشد؛ امری که ظاهرا سبب تمرکز زدایی در فضای سیاسی ایران گشته است.شاید بتوان اینگونه گفت که ظاهرا در سپهر سیاسی ایران حالادیگر همه آمده اندتاجدالی سخت در معرکه انتخابات داشته باشند.امادر این میان اصلاح طلبان با اتحادی بیش از پیش حضوردارندتا اثبات کنند که هیچ گاه دست از مواضع سازنده خود دست نمی کشند. شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاحطلبان در بیانیه شماره یک خودنیز باتکیه بر اصول اصلاح طلبی اعلام کرده که امده تافصلی نو در فضای سیاسی ایران رقم بزند.در این بیانیه از همه دستگاه های حاکمیتی خواسته شده تا با در نظرگرفتن سلایق مختلف زمینه حضور همه گروه ها و طیف های سیاسی در انتخابات را فراهم کنند.

در این بیانیه آمده است: سلام اصلاحات به ایران سربلند

از تفاوت آراء، دیدگاهها و روشها عبور کردهایم، تا فصلی تازه و سرشار از امید و نشاط را همراه با عموم هممیهنان پدید آورده، دوباره آغاز کنیم. جریان اصلاحطلبی با امید به بهبود، توسعه و پیشرفت کشور آغاز شده و تداوم آن جز با همراهی و حمایت همه ایرانیان میسر نبوده و نیست. اینک فصل جدیدی برای رویش دوباره است. خردمندان باید نقشآفرینان این عرصه باشند. حرکت گسترده اندیشمندان، خردورزان، علاقهمندان و دلسوزان کشور، در جهت مشارکتی فعال، گسترده و توام با آرامش در همه عرصههای مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، بارقه درخشان امیدی است که پیامآور تشکیل مجالسی در طراز ملت بزرگ ایران اسلامی است.

شورایعالی سیاستگذاری اصلاحطلبان حاصل اجماع احزاب، شخصیتها و علاقهمندان به گفتمان اصیل اصلاحطلبی، بر این باور است که:
۱- دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی باید انتخاباتی بر پایه عقلانیت، اخلاق، آزادی، مدارا و قانونگرایی و در راستای تنشزدایی، اعتمادسازی داخلی و بینالمللی، گفتگو، مشارکت، برابری جنسیتی، جوانباوری، تامین امنیت همهجانبه و تقویت همه ابعاد مردمسالاری بهویژه ایجاد رونق اقتصادی و تامین معیشت همه مردم باشد. چنین انتخاباتی میتواند با تقویت و تحکیم مبانی نظام و جایگاه والای رهبری آن، به توسعه و تعالی جامعه، رشد اقتصادی و توسعه پایدار کمک کند و زمینهساز تحقق همه اصول قانون اساسی و مردم سالاری دینی شود.
۲- رمز پیروزی و اصلاح امور، مشارکت حداکثری همه مردم اندیشمند، توسعهخواه و فعال در مسیر پیشرفت جمهوری اسلامی ایران در همه عرصههای داخلی و خارجی، در تعیین سرنوشت خویش است.
۳- مشارکت حداکثری، ضامن افزایش سرمایه و رفاه اجتماعی، اقتدار، وحدت و امنیت ملی است.
۴- مجلس شورای اسلامی بهعنوان بالاترین نهاد قانونگذاری در جمهوری اسلامی ایران، کارکردی اساسی و حیاتی دارد. برگزیدن نمایندگانی متناسب با این جایگاه، تکلیف تاریخی، حساس و تعیینکننده است که نه تنها بر روند تحولات داخلی، بلکه روند تحولات منطقهای و بینالمللی نیز تاثیر مستقیم خواهد داشت.

حضور مقتدرانه و هوشیارانه ملت ایران در انتخابات ریاست جمهوری خرداد ۱۳۹۲ برای تعیین سرنوشت خود، با حماسهای دیگر در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در اسفند ۱۳۹۴ تکمیل خواهد شد.

همه دستگاههای حاکمیتی مسئول برگزاری انتخابات، باید در جهت حفظ و افزایش اعتماد عمومی، وحدت و یکپارچگی ملی و تحقق مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، با آماده سازی زمینههای مناسب برای برگزاری انتخاباتی پرشور، تنها بر اساس مستندات قانونی به بررسی و تعیین صلاحیت نامزدهای انتخابات بپردازند، تا شاهد انتخاباتی باشکوه و قانونمند باشیم.
مرجع : عطریاس
کد مطلب : ۶۷۳۹۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.