۰

تفکیک تدریجی مدارس ابتدایی

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۱۸
تفکیک تدریجی مدارس ابتدایی
علیرضا کمره‌ای در گفت‌وگو با ایسنا درباره اقدامات انجام شده پیرامون تکلیف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مبنی بر تفکیک مقطع ابتدایی به دو دوره سه ساله و اجرای نظام دوری اظهار کرد: نظام دوری تکلیف سند تحول بنیادین است و در راستای انطباق مدارس با مندرجات سند اقداماتی را در دست داریم.

وی افزود: البته باید در نظر داشت که تفکیک مدارس ابتدایی به دو دوره سه ساله یک روند تدریجی است. یک علت این است که 35 درصد مدارس ما دونوبته هستند و این مسیر به کندی طی می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای تهران با بیان اینکه تنها هرکجا مدرسه تک نوبته داریم می توانیم اقدام کنیم گفت: مدارسی را در سطح شهرستان‌های استان تهران داشتیم که از امکان جداسازی مدارس ابتدایی برخوردار بودند و دو دوره را در دو نوبت ساماندهی کردیم.

کمره‌ای ادامه داد: در سال آینده نیز در صورت ایجاد ظرفیت‌های جدید و تدارک دیدن فضاهای آموزشی بیشتر حتما برنامه جداسازی را ادامه می‌دهیم.

وی تاکید کرد: جلوگیری از آثار و تبعات سوء تربیتی در مدارس پر جمعیت از جمله اهداف اساسی مدنظر این بند از سند تحول بنیادین است.
کد مطلب : ۷۲۳۲۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.