۱۶

همدلی دولت با عربستان يا با مردم ايران؟

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۵
همدلی دولت با عربستان يا با مردم ايران؟
مدتی نیست که از ماجرایی که صدمهٔ بدی را بر پیکرهٔ ایران وارد کرد، می‌گذرد که عصر جمعه مردم به صورت خودجوش خود وارد عمل شدند و برای اثبات غیرت ایرانی و آریایی خود در گروه‌های مجازی شروع به انتشار یک بیانیه کردند و بزای باز نشر آن از یکدیگر قول می‌گرفتند.

شنبه ساعت ۹ صبح بود که مردم به وعده‌های مجازی خود عمل کردند و برای رساندن صدای اعتراضشان به گوش متولیان تجاوز به دو نوجوان ایرانی در فرودگاه جده، در مقابل سفارت عربستان جمع شدند.

در همین حوالی، دولتمردان نیز پی‌درپی مصاحبه‌های تلویزیونی می‌کنند و عنوان می‌کنند که برای پیگیری برای پیدا کردن مقصران این ماجرا، از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد و تا زمانی که آن‌ها را به اشد مجازات نرسانند، از پای نخواهند نشست!

تنها اشد مجازات کفایت می‌کند؟!

اشد مجازات برای تجاوز به عنف در قانون اساسی ایران که در ماده ۸۲ قانون مجازات اسلامی آمده است، اعدام عنوان گردیده. اعدام یعنی پایان کار این دو خاطی؟

در نبود اقدامی محکم از سوی دولتمردان و سازمان حج زیارت برای برخورد با این موضوع، گستاخی اعرابی که مایه ننگ دیگر عرب‌زبانان کشورهای عربی هستند، فزونی پیداکرده است و به خود جرئت داده‌اند که در سایت توییتر، پیج العالم که خبرگزاری ایرانی محسوب می‌شود را هک و باافتخار در این پیج که همچنان نام العالم را به یدک می‌کشد، به ایرانی توهین کنند و در طرف دیگر نیز دریکی از سایت‌های خود کاریکاتوری که صفت بارز خوی وحشی‌گری خود آل سعود در تجاوز به یمن را به رخ عالم می‌کشد، به ایرانی‌های طالب صلح مرتبط می‌کنند.




حالا با اشد مجازات می‌خواهید درد دلی که بر روی خاطرات آن دو نوجوان هک شده است را با محو شدن آن دو نفر از روی زمین، از یاد و خاطرهٔ آن دو عزیز محوکنید و هراسی که در دل مسافرانی که ساک سفر به سمت میقات بسته‌اند را از بین ببرید؟

عزت ایرانی که در سطح جهانی دچار تشنج شده است را نیز می‌توانید با پاشویهٔ اعدام، آرام کنید؟

تا به کجا باید برای دیپلماسی‌های بین‌الملل سکوت کرد؟

دولت و سازمان حج و زیارت به صحبت‌های مراجع در این رابطه نگاهی بیندازد و بیندیشد که باید چه تصمیمی را اتخاذ کند. در سخنان این بزرگان راهکار را با علامتی شفاف به نمایش گذاشته‌شده است:

آیت‌الله مکارم: «سؤال ما از مسئولان حج آن است که آیا عمره مستحب را به هر قیمتی باید برویم؟ نمی‌خواهم مسئله تحریم عمره را پیش کشم اما آیا به هر قیمت و به هر ذلتی باید به عمره رفت؟»

آیت‌الله بجنوردی: «دولت لازم است جلوی عمره را بگیرد و مردم نیز نروند.»

از زاویهٔ اقتصادی، در این سفرهای عربستان دقت کنیم متوجه می‌شویم که: هزینه‌ای که برای فرستادن مسافران از ایران به عربستان را در مقدار پولی که هر زائر برای خرید سوغاتی و مایحتاج خود در نظر می‌گیرد، باهم جمع کنیم، حاصل می‌شود عددی حدوداً ۴ میلیارد دلار (باکمی بیشتر و یا کمتر)؛ یعنی سالانه حدود ۴ میلیارد دلار ارز از کشور خارج و به کشور عربستان تزریق می‌شود.

دولت تنها یک سال، عربستان را برای این فرومایگی‌هایی که در برابر ایران انجام داده است، تنبیه کند و تمام سفرهای خود را به سمت این کشور لغو کند و این ارز را صرف مخارج عمرانی کشور که مدت مدیدی است به خواب زمستانی فرورفته است، کند.

این کار ادامه‌دهندهٔ اهداف «اقتصاد مقاومتی» می‌شود که در نام‌گذاری سال ۹۳ رهبر معظم انقلاب به آن اشاره کردند. صاحبان کار با تکیه‌بر ثروتی که در ایران مانده است و تلاش مضاعف، کارهای نیمه‌تمام خود را از سر می‌گیرد و درصدی از جویای کار بیکار هم می‌توانند در شغل‌هایی که به‌واسطه آغاز دوباره فعالیت‌های اقتصادی شکل‌گرفته است، شروع به فعالیت کنند.

در سطح بین‌الملل نیز عزت ایرانی حفظ می‌شود و هیچ‌کسی، دیگر قادر به اهانت و عبور از خط قرمزهایی که برای هویت ایرانی وجود دارد، نخواهد شد.

مسئولین همدلی را در تک‌تک حرف‌های مردم در پشت درب‌های سفارت عربستان ببیند و هم‌زبان با مردم، اقدامی کنند که صلاح مردمی را به بهترین شکل برای جهانیان ترسیم کند.
ما از شما، تنها حفظ آرامش و عزت را خواهانیم.

سخت است اما شما چنین توانی در خود دیده‌اید که به‌عنوان کاندید در لیست منتخبین حضور پیدا کردید، پس برای حفظ آن تلاش کنید و نگذارید که خون شهدا گردن گیر شما گردد و مردم دلخور از شما، در تاریخ بانامی ضعیف از شما یاد کنند.


*ح.ا
کد مطلب : ۳۵۴۳۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.