۰

همه مردم در طرح درختکاری مشارکت کنند/ایجاد کمربند سبز برای محیط زیست و جلوگیری از توسعه بی‌رویه تهران بسیار مؤثر است

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۷
همه مردم در طرح درختکاری مشارکت کنند/ایجاد کمربند سبز برای محیط زیست و جلوگیری از توسعه بی‌رویه تهران بسیار مؤثر است
به گزارش  خبرنگار عصر تعادل؛ روحانی در مراسم بهره برداری از طرح ۱۲۰۰ هکتاری کمربند سبز پیرامون تهران اظهار کرد: امروز برای سلامت جامعه نیازمند به یک محیط زیست سالم هستیم و درخنکاری و حفظ مراتع و جنگلها و توسعه آنها اولویت ماست.
رئیس جمهور گفت: در سالهای گذشته میلیونها هکتار جنگل را از دست دادیم و سودجویان و متصرفان غیر قانونی عاملی بودند که کمتر بتوایم از این نعمت خدادادی استفاده کنیم.
وی ادامه داد: از خدمات همه ارگانها و شهرداری تهران که تلاش کرده‌اند یک کمربند سبز اطراف تهران ایجاد کند تا از توسغه بی‌رویه این شهر جلوگیری شود، تشکر می‌کنیم.
روحانی افزود: امیدواریم در سطح کشور، جنگل و مراتع را حفاظت و از تکرار مسائلی که در سالهای گذشته درحوزه محیط زیست بوجود آمد، جلوگیری کنیم.
رئیس جمهور تصریح کرد: مسئله بیابان زایی و تخریب جنگلها یک خطر است و امیدواریم وزارت جهاد کشاورزی در زمینه زراعت چوب کشاورزان را تشویق کند، چرا که این امر می تواند درآمد خوبی برای آنها حاصل کند و بخشی از مشکلات ما را جبران کنند. از طرفی هم از طریق نهال کاری می توانیم در آینده جلوی بسیاری از مشکلات مانند ریزگردها را بگیریم.
وی اضافه کرد: از همه اقشار مردم و سمن های فعال در زمینه محیط زیست می خواهم در زمینه درختکاری فعالیت کنند و مردم را تشویق به این کار کنند.
روحانی گفت: در ایام نوروز و در طبیعت گردی از محیط زیست مراقبت شود.
کد مطلب : ۱۳۷۵۵۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.