۰
حاشيه هاي جلسه راي اعتماد در مجلس

گعده امیدی ها و صندلی عارف

تاریخ انتشار
يکشنبه ۶ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۰۵
گعده امیدی ها و صندلی عارف
لحظه موعود برای پایان دادن به تعیین تکلیف سکاندار چهار وزارتخانه فرا رسید. با وجود آنکه هیچگاه شنبه روز کاری مجلس نبوده است اما تعطیلات اربعین نمایندگان را به میدان بهارستان کشاند تا هر چه زودتر برای وزارتخانه های بدون وزیر تصمیمی بگیرند. تصمیمی که منجر به رای اعتماد به هر چهار وزیر شد. ساعت ۱۳ و ۲۰ دقیقه بود که علی لاریجانی زنگ آغاز مجلس را با دستور کار بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی به صدا درآورد. صحن تقریبا آرام بود و نمایندگان در بین صندلی ها در حرکت بودند.  
تمرکز توجهات به صندلی روحانی و جهانگیری
از آنجایی که در روزهای اخیر شایعاتی درباره استعفای جهانگیری مطرح شده بود، همه توجهات به صندلی ردیف اول و جایگاه رئیس جمهور و معاون اول جلب شد. جهانگیری روی صندلی اش نشسته بود اما صندلی رئیس جمهور خالی بود دقایقی نگذشته بود،  حسن روحانی به همراه محمود واعظی و علی مطهری وارد صحن شدند. وقتی روحانی به صندلی جهانگیری رسید. جهانگیری از جای خود بلند شد و با رئیس جمهور خوش و بش کرد. لحظه خروج روحانی از مجلس هم ترافیکی از نمایندگان به دور رئیس جمهور ایجاد شد. 
 
تذکر گرد کردن به روحانی 
اولین نطق مجلس برای رئیس جمهور بود تا از چهار وزیر پیشنهادی و رزومه آنها صحبت کند. البته او تنها از عملکرد وزرا صحبت نکرد و پای مشکلات اقتصادی و اقدامات دولت هم به میان آمد، موضوعی که با اعتراض حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر مواجه شد. اما تذکر نمایندگان تنها به همین اخطار ختم نشد و وقتی حسن روحانی در بیان آمار و ارقام گفت من اعداد را گرد می کنم بار دیگر صدای اعتراض نمایندگان بلند شد که اعداد را گرد نکن. 
گعده امیدی ها و صندلی عارف
همیشه پای استیضاح و رای اعتماد که به میان می آید بازار گعده های سیاسی هم در میان صحن داغ می شود. این جلسه هم از قاعده معمول بهارستانی ها مستثنی نشد. صندلی عارف که بیشتر به میز مذاکره شبیه است، بار دیگر نمایندگان اصلاح طلب را به دور خود جمع کرد. احمدمازنی، محمدعلی وکیلی، فرید موسوی، غلامرضاحیدری، جلال میرزایی، ابوالفضل سروش، بهرام پارسایی و فاطمه حسینی از جمله نمایندگانی بودند که در گعده اعضای فراکسیون امید دور صندلی محمدرضا عارف حضور داشتند. پروانه سلحشوری هم که برای رای به لایحه cft با گردن عمل کرده به مجلس آمده بود و زود رفت، امروز حال بهتری داشت و البته با همان گردنبد پزشکی در کنار صندلی عارف حاضر بود. 
بازار داغ عکس یادگاری 
فضای مجلس برخلاف جلسات معمول رای اعتماد نه التهابی داشت و نه تحرکی جدی؛ آنقدر فضا آرام به پیش رفت که حتی نمایندگان مشغول عکس یادگاری ثبت شخصی بودند. در این میان یوناتن بت‌کلیا از جمله نمایندگانی بود که با محمود واعظی عکس یادگاری انداخت. هنگام دفاعیات فرهاد دژپسند از برنامه پیشنهادی‌اش، محمد مهدی مفتح نماینده تویسرکان ، از یکی از نمایندگان مجلس که در صحن علنی مجلس دقایقی به خواب فرورفته بود، عکس گرفت و آن را به حسینعلی شهریاری و محمدجواد کولیوند نشان داد. دقایقی بعد آن نماینده بیدار شد و مفتح همان عکس را به او هم نشان داد.
 
کد مطلب : ۱۴۳۷۷۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.