۰

مخالفان قوانين منع پيوستن به پولشويي چه كساني هستند؟!

تاریخ انتشار
شنبه ۳ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۶
مخالفان قوانين منع پيوستن به پولشويي چه كساني هستند؟!
هرچند به گفته مخالفان، این اظهارات دکتر ظریف باعث تضعیف کشور و گرادادن به دشمنان است اما به گفته موافقان، اولا این اظهارات ظریف به شخص خاصی اشاره نداشته و کلیات شرایط را شامل می شود و در ثانی به گفتهآنها، پولشویی واقعیتی انکار ناپذیر است که آمارها نیز آن را تائید می کند بهگفته آنها، شرط مقابله با فساد، پذیرش واقعیت ها و اصلاح آنهاست و نه انکارآن.  
میثم موسایی، کارشناس اقتصادی در خصوص صحبت‌های وزیر امورخارجه در مورد پولشویی و لزوم پیوستن به FATFبا بیان اینکه دو گروه هستند که با این قضیه مخالفت می کنند، می گوید: یک گروه هستند که ممکن است منافعی داشته باشند چرا که پذیرش چنین مقرراتی می تواند به نفع آنها نباشد، گروه دیگر، افرادی هستند که معتقدند پذیرش این مقررات به معنای پذیرش سلطه مالی نظام سرمایه داری است، بنابراین با آن مخالف هستند.  
وی افزود: گروه دوم در واقع صادقانه این حرف ها را می زنند اما ممکن است اطلاعات ناقصی از این موضوع داشته باشند و مخالفت هایشان بر مبنای شواهد نباشد.  
وی تصریح کرد: بنابراین یک گروه کسانی هستند که منفعت دارند و نه فقط دررابطه با این توافق نامه، بلکه در رابطه با هر قانون دیگری که در کشور بخواهدتصویب شود، اگر احساس کنند منافعشان در خطر است مخالفت خواهند کردو این طبیعتشان است.  
موسایی در ادامه افزود: گروهی دیگر هستند که این موضوع را از این دید نگاهمی کنند که نباید کشورهای غیر مسلمان بر ما تسلط داشته باشند و فکر میکنند پذیرش این توافق نامه به معنای سلطه بیگانگان بر ما است، برای این دسته از دوستان باید توضیح داده شود که در شرایط فعلی اگر به این لایحه بپیوندیم چه منفعتی دارد و اگر آن را نپذیریم چه ضررهایی برایمان خواهدداشت.  
این کارشناس اقتصادی افزود: باید این موضوع برای این گروه از مخالفان توضیح داده شود که در شرایط فعلی اگر به این مقررات نپیوندیم حتی درمبادلات پولی با کشورهای اروپایی، چین، روسیه و هند هم به مشکل خواهیم خورد و بنابراین همکاری نکردن با FATF، وضعیت ما را بدتر خواهد کرد والبته این مسئله هم بیان شودکه پیوستن به آن هم این گونه نیست که حتما شرایطمان را بهتر کند.
 
کد مطلب : ۱۴۴۴۰۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.