۰

در خواست امام جمعه تبریز از رئیس جمهور روحانی

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۵۰
در خواست امام جمعه تبریز از رئیس جمهور روحانی
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز از رییس جمهوری درخواست کرد دولت توجه به مسایل فرهنگی را در اولویت امور قرار دهد.

آیت الله محسن مجتهد شبستری روز چهارشنبه در دیدار رییس جمهوری با علما، ایثارگران و برگزیدگان این استان در تالار معلم تبریز افزود: دولت درکنار رفع مشکلات اقتصادی، مشکلات فرهنگی را نیز مد نظر قرار دهد، زیرا که فرهنگ به فرمایش رهبر معظم انقلاب، مثل هوا برای انسان ضروری است.

وی گفت: باید به موازی بهبود وضع بودجه ای دولت، بودجه خوبی برای حوزه فرهنگ در نظر گرفته شود، زیرا در شرایطی که تهاجم فرهنگی غوغا و سکولاریسم، فرقه گرایی و شیطان پرستی و انحرافات اخلاقی در جهان بیداد می کند، توجه به این حوزه اهمیت زیادی دارد.

آیت الله مجتهدشبستری با بیان اینکه نیروی انسانی یکی از ارکان اقتدار نظام در کنار رهبری است، اظهار کرد: تبریز، علما، بزرگان و نخبگان زیادی دارد که امیدوارم برخورداری از این ویژگی ها زمینه ساز توسعه استان در تمام عرصه ها باشد.

وی با اشاره به وضع تحصیلی طلبه ها در آذربایجان شرقی گفت: سه هزار و ۲۰۰ طلبه در استان مشغول تحصیل هستند و سال به سال به تعداد متقاضیان طلبگی در استان افزوده می شود.

وی اضافه کرد: بر این اساس امیدوارم با بهره برداری از مدرسه علوم دینی ثامن الحجج در تبریز با ظرفیت پذیرش چهار هزار طلبه به برنامه های استانی و فرامنطقه ای پاسخگو باشیم.

رییس جمهوری اسلامی ایران صبح امروز به همراه جمعی از اعضای هیات دولت در ادامه سفرهای استانی وارد آذربایجان شرقی شد و در ورزشگاه تختی این شهر با استقبال گرم مردم مواجه شد.

رییس جمهوری اسلامی ایران در جریان سفر دو روزه خود به این استان در شهر تبریز اقامت خواهد داشت و نمایندگان رییس جمهوری باحضور درشهرستان های ۲۱ گانه آذربایجان شرقی موارد و مشکلات مطروحه را احصا و پس از جمع بندی در اختیار رییس قوه مجریه قرار خواهند داد.
مرجع : ایرنا
کد مطلب : ۴۱۶۵۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.