۰

قطار مذاکرات به سمت ایستگاه انحلال

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۱
قطار مذاکرات به سمت ایستگاه انحلال

پرویز سروری با اشاره به نوع رفتار آمریکایی ها و غربی ها در مذاکرات هسته ای ایران و ۱+۵ اظهار داشت: رفتارهایی که آمریکایی ها اخیراً از خود نشان داده‌اند، کاملا بیانگر این نکته است که مذاکرات به سمت قطع شدن حرکت می‌کند.

وی در توضیح این مساله گفت: آنها برخلاف تعهداتشان تحریم های جدیدی را علیه جمهوری اسلامی اعمال کرده اند و با مواضع تهدیدآمیزی که اتخاذ کرده اند و تهدیدهای نظامی که داشته اند و نیز حمایت های سنگینی که از تروریست های منطقه داشته اند، نشان داده اند که به دنبال نتیجه روشن در مذاکرات نیستند.

قائم مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی تاکید کرد: با توجه به این وضعیت، فرصت مناسبی ایجاد شده تا مسئولان عرصه دیپلماسی کشور از طریق دیپلماسی عمومی به دنیا اعلام کنند که آن کسانی که مذاکرات را به شکست سوق می‌دهند، آمریکایی ها هستند.

۱+۵ و آمریکایی ها خواهان مذاکره ای هستند که ما صرفا پرداخت‌کننده باشیم و آنها دریافت‌کننده

سروری تصریح کرد: معتقدم این روند نمی‌تواند ادامه پیدا کند و با توجه به اقدامات خلاف رویه مذاکرات که صورت گرفته و عملا تهدید و تحریم علیه ما اعمال می شود، مذاکرات نمی‌تواند نتیجه مثبتی داشته باشد؛ به همین دلیل، به نظر من قطار مذاکرات به ایستگاه انتهایی و انحلال می رود و این مساله باید به دنیا اعلام شود و مردم ما نیز متوجه می شوند که آمریکایی‌ها و غربی‌ها هستند که با رفتار غیرموجه خود زمینه های این شکست را فراهم می کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا با این روند امیدی به یک توافق خوب هست یا خیر، اظهار داشت: من هیچ امیدی به چنین توافقی ندارم و از فحوای مذاکرات و گفتگوهایی که توسط مسئولین دخیل در مذاکرات صورت می گیرد، احساس می‌کنم که در روند مذاکرات وضعیت هماهنگی دیده نمی شود و رفتارهای ۱+۵ و آمریکایی ها دلالت بر این دارد که آنها خواهان مذاکره ای هستند که ما صرفا پرداخت‌کننده باشیم و آنها دریافت‌کننده؛ چنین چیزی قطعا از نظر ما امکانپذیر نیست.

مرجع : مهر
کد مطلب : ۴۳۳۷۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.