۰

کاهش قیمت نفت مقطعی است

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۳۶
رضا پدیدار رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت در خصوص ورود سرمایه‌گذاران خارجی با توافق هسته‌ای به کشور اظهار داشت: کشورهای خارجی در حال حاضر با برنامه‌ریزی قبلی وارد ایران می شوند تا بتوانند رابطه تجاری و اقتصادی خود را توسعه دهند.

وی تصریح کرد: شرکت‌های ایرانی و مقامات این کشور باید با احتیاط کامل با این کشورها مذاکراتی را به انجام برسانند.

پدیدار با اشاره به اینکه بعد از حضور هیئت آلمانی ۲۰ نماینده شرکت ژاپنی وارد ایران شده‌اند، گفت: در این میان چارچوب کلی و دیدگاه مقامات هر دو کشور مطرح کرده تا بتوانند سرمایه گذاری مشترکی را در بخش‌های مختلف انجام دهند.

رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت تاکید کرد: این سرمایه‌گذاران بازار ایران را بستر مناسبی برای گسترش فعالیت‌های اقتصادی خود می‌دانند با توجه به اینکه بازار ایران از نظر منابع انرژی، نفت و گاز بسیار گسترده بوده و سرمایه‌گذاران خارجی متمرکز به این بخش هستند.

وی خاطرنشان کرد: ایران بهتر است با اتخاذ تدابیر هوشمندانه سرمایه گذاران خارجی را جذب کند، چرا که ایران پتانسیل خوبی برای جلب مشارکت سرمایه گذاران است.

پدیدار گفت: مسئولان کشور شتاب زده وارد عمل نشوند، بلکه با تدوین برنامه و با احتیاط برای سرمایه‌گذاری در توسعه میادین نفت و گاز گام بردارند.

رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت افزود: ایران برای حفظ و نگهداشت میادین مشترک و صنایع بالادستی نیاز به سرمایه‌گذاری خارجی دارد، باید منابع حاصل از این مشارکت صرف پروژه های اولویت دار قرار گیرد، همچنین از توانمندی بخش خصوصی در اجرای پروژه‌ها استفاده نمایند.

وی ادامه داد: علاوه بر جذب سرمایه گذاری خارجی می توانیم از منابع بانکی و انتشار اوراق مشارکت پروژه‌های کلیدی صنعت نفت را پیش ببریم.

پدیدار تصریح کرد: کاهش قیمت نفت هم‌اکنون تحت تاثیر عوامل سیاسی و توافق هسته‌ای بوده و این امر شرایط بازار را هیجانی کرده است، اما پیش‌بینی می شود این روند مقطعی باشد بطوریکه براساس پیش‌بینی کارشناسان و قیمت دامنه معقول نفت حدود ۶۰ تا ۷۰ دلار است.

رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ادامه داد: هم اکنون این موانع دست و پای بازار ایران را محدود کرده برای اینکه ازمنابع داخلی استفاده کنیم باید بودجه تخصیصی را برای توسعه طرح‌های عمرانی و زیربنایی اختصاص دهیم.

وی افزود: برای سطح نگهداشت و طرح‌های بلند مدت باید چاره‌ای اساسی اندیشیده شود، این فضای اقتصادی چه از نظر قیمت نفت و حضور ایران در بازارهای خارجی شاید بیش از یک سال زمان ببرد تا این پروسه زمانی به طور یقین اقتصاد مقاومتی در کشور محقق خواهد شد.

پدیدار تاکید کرد : ایران توانایی این را دارد که پروژه‌های کلیدی خود را به نحو احسن به سرانجام برساند بنابراین نباید تحت تاثیر برخی از صحبت‌ها و اخبار رسانه‌ای شتاب زده عمل کرد، با توجه به اینکه هم‌اکنون زمینه خوبی برای استفاده از توانایی داخلی و خارجی فراهم شده است.

وی خاطر نشان کرد: اگر در طی این مدت عاقلانه برخورد نکنیم نه تنها مشکلات کشور برطرف نمی‌شود بلکه چندین برابر خواهد شد.
مرجع : باشگاه خبرنگاران
کد مطلب : ۵۴۳۱۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.