۰

خلبانان ایرانی فوق‌العاده ضعیف هستند/ میانگین سن هواپیماها تا 50 سال

تاریخ انتشار
شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۶
خلبانان ایرانی فوق‌العاده ضعیف هستند/ میانگین سن هواپیماها تا 50 سال
سید عبدالرضا موسوی در خصوص فرسودگی هواپیماهای ایرانی، اظهار کرد: میانگین سن هواپیماها تا ۵۰ سال هم می تواند باشد.

عضو هیات مدیره شرکت هواپیمایی زاگرس با بیان اینکه استفاده از هواپیماها بستگی به نوع هواپیما و توان آن دارد، اضافه کرد: در حال حاضر هزینه تعمیر و نگهداری در ایران بالاست و سیستم راهداری کشور مجبور هستند هر ۲۰ تا ۳۰ سال یکبار اقدام به واردات هواپیما کنند.

رئیس سابق انجمن صنفی شرکت های هواپیمایی کشور در خصوص پرسش خبرنگار اقتصادی میزان مبنی بر اینکه هواپیمایی ایران به دلیل کمبود هواپیما دو برابر بیش از استانداردها پرواز دارند، گفت: اتفاقا پرواز هواپیماهای ایرانی نصف ظرفیت است.

پرواز هواپیماها نصف ظرفیت است
موسوی ادامه داد: اصلا از هواپیماها بهره برداری نمی کنیم، به عنوان مثال همین اروپا یک ایرباس ممکن است در ماه ۳۵۰ تا ۴۰۰ ساعت پرواز داشته باشد اما در ایران این رقم ۲۰۰ ساعت است.

عضو هیات مدیره شرکت هواپیمایی زاگرس تصریح کرد: البته تا چند روز دیگر تحریم ها رفع می شود و امکان واردات هواپیما و قطعات آن میسر می شود و امیدواریم در آینده شاهد رونق صنعت هوایی کشور باشیم.

خلبانان ایرانی فوق العاده ضعیف هستند
رئیس سابق انجمن صنفی شرکت های هواپیمایی کشور با انتقاد از اینکه خلبان ایرانی فوق العاده ضعیف هستند، اضافه کرد: از بین ۱۰۰ نفر شاید ۵ تا ۱۰ خلبان حرفه ای باشد.

عضو هیات مدیره شرکت هواپیمایی زاگرس انتقاد کرد: هر کسی برای دل خودش گواهینامه خلبانی گرفته است اما خلبان باسوادی که از هوش کافی برخوردار باشد کم داریم.

آزمون خلبانی
وی تصریح کرد: برای انتخاب خلبانان امتحان و آزمونی برگزار می شود که از بین چند صد نفر حرفه ای ها انتخاب می شوند که اکنون تعداد خلبانان حرفه ای کم است.

عضو هیات مدیره شرکت هواپیمایی زاگرس افزود: در بحث آموزش در صنعت هوایی بسیار ضعیف هستیم و خلبان باید به زبان انگلیسی به صورت کامل مسلط باشد.

۵ درصد جابه جایی ها تنها با هواپیماست
رئیس سابق انجمن صنفی شرکت های هواپیمایی کشور تصریح کرد: در حال حاضر بین ۵ تا ۱۰ درصد از حمل و نقل کشور از طریق صنعت هوایی انجام می شود که این رقم بسیار پایین است.

عضو هیات مدیره شرکت هواپیمایی زاگرس تاکید کرد: باید سیاست ها به سمتی سوق پیدا کند که استفاده از هواپیماها بیشتر شود و درصد جابه جایی و حمل و نقل هوایی در کشور افزایش یابد.
مرجع : میزان
کد مطلب : ۶۱۵۷۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.