۰

ارزیابی آیت الله جوادی تجمعات اعتراض آمیز اخیر

تاریخ انتشار
جمعه ۱۸ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۰۶
در این دیدار آیت‌الله‌العظمی جوادی آملی ضمن قدردانی از خدمات نیروی انتظامی و پلیس راهور کشور اظهار داشت: برخی جاده‌ها دارای گردنه‌هایی است که این‌ها برف‌گیر هستند و گاهی عبور از آنها بسیار مشکل است اما در نهایت این مشکلات حل می شود. اما یک راه و گردنه‌های دیگری هم هست که قرآن درباره آنها متذکر می شود که چرا مردم همیشه این راه های ساده و عادی را می‌روند؟! چرا جامعه به دنبال عبور از گردنه‌های پیش روی خود نیست؟! و مراد از این گردنه های خطیر رسیدگی به فقر فقرا و تولید و اشتغال و اینگونه مسایل است.
 
وی با اشاره به سیره امام رضا علیه السلام در دستگیری از فقرا و مستمندان، ادامه داد: رسیدن به مشکلات جامعه، مشکلات اقتصادی و پرداختن به اقتصاد مقاومتی عقبه کئود است. ما معمولاً وقتی مهمان داریم و غذای بیشتری طبخ کردیم وقتی خود ما و مهمانانمان از آن استفاده کردند آن ته‌مانده‌ها را به فقرا و نیازمندان می‌دهیم اما وجود مبارک امام رضا(سلام الله علیه) وقتی وارد سفره می‌شدند اول یک ظرف خالی طلب می‌کردند از بهترین غذاهای آن سفره در آن ظرف می‌ریختند و برای مستمندان می‌دادند. بخشیدن لباس کهنه و غذای مانده خیلی کار آسانی است اما دادن غذای نو کار هر کسی نیست، ایجاد اشتغال, رفع بیکاری اینها کار هر کسی نیست.
 
وی کشور را مشمول الطاف الهی دانست و اذعان داشت: این کشور به لطف الهی همه چیز دارد، مقداری همّت و امانت داری می خواهد تا بیش از پیش توسعه یابد و پیشرفت کند؛ به قول پیامبر گرامی اسلام هیچ کسی دشمن ما نیست مگر آن کسی که در درون ماست، بدترین دشمن آدم همان درون خود آدم است که همان غرور و خودخواهی است ما هر جا مشکلی پیدا کردیم همین است کسی با ما کاری ندارد مشکلات ما همان ناامنی درونی ماست واقعاً اگر آن دشمن درونی، کاری به ما نداشته باشد ما راحتیم.
 
آیت الله العظمی جوادی آملی ابراز داشت: به لطف الهی این کشور در بین کشورهای خاورمیانه امنیت خوبی دارد، ما نباید کاری بکنیم که تَنش ایجاد شود دلیلی ندارد که عده ای کاری بکنند و برای ملت و دولت دردسر ایجاد کنند! اگر رفتن به در سفارتخانه‌ها و آسیب رساندن به آنها بر خلاف قانون است؛ بالأخره چه جایی دارد برای خودمان زحمت ایجاد کنیم؟! که این افراد را باید نسبت به این امور آشنا کرد و این خود یک نحو بصیرت افزایی است.
 
وی با تاکید بر پیگیری جدی دولت در رابطه با اقدامات آل سعود خاطرنشان کرد: وقتی بنا شد که خود نظام اسلامی اقدامات آل سعود مانند اعدام عالم بزرگوار شیخ نمر را تقبیح ‌کند، مردم نیز باید در کنار نظام، تقبیح کرده و محکوم کنند، و بدانند که راه‌هایی هم وجود دارد برای اینکه عربستان را سر جایش بنشانند.
 
وی نیاز اصلی کشور در شرایط کنونی را حفظ امنیت دانست و بیان داشت: ما بیش از هر چیزی محتاج امنیتیم، اگر امنیت نباشد دین داشتن و ایمان مردم هم آسان نیست. این بصیرت‌افزایی برای همه مخصوصاً این جوان‌ها باید باشد. کسی که واقعاً به نظام علاقه‌مند است تابع رهبر و نظام است این باید این مسائل را رعایت کند. اعتراضات سر جایش محفوظ است، آن گفت‌وگوها سر جایش محفوظ است، سخنرانی داشتن، درس‌ها را تعطیل کردن برای مرحوم آیت الله شیخ نمر این‌ها کارهای خوبی بود و اثر جهانی هم دارد کشورهای دیگر هم این کار را می‌کنند اما برخی کارهای دیگر که رخ داد خیلی مصلحت نیست. امیدواریم به لطف الهی بیش از گذشته همه ما به وظایفمان آشنا بشویم!
مرجع : ایسنا
کد مطلب : ۶۸۴۷۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.