۰
از NBA چه خبر؟

هاردن، هاردن، هاردن و با زهم هاردن!/ بازگشت پارکر به سن آنتونیو و ششصدمین برد دی آنتونی

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۲۸
هاردن، هاردن، هاردن و با زهم هاردن!/ بازگشت پارکر به سن آنتونیو و ششصدمین برد دی آنتونی
به گزارش عصر تعادل، در ادامه رقابت‌های بسکتبال لیگ NBA بامداد امروز تیم هیوستون راکتس در سالن تویوتا سنتر موفق شد با نتیجه 112 بر 94 مهمان خود ممفیس گریزلیز را شکست دهد. جیمز هاردن که در دیدار گذشته هیوستون برابر اورلاندو تنها یک شوت سه امتیازی موفق از 17 اقدام داشت، در این دیدار 6 پرتاب موفق از 15 اقدام سه امتیازی داشت تا جبران مافات کند و  در مجموع 57 امتیاز گرفت و سبد هیوستون را توپ بست.
 
هاردن برای ثبت هفدهمین بازی متوالی که در آن حداقل 30 امتیاز کسب می کند، فقط به یک نیمه زمان احتیاج داشت. تنها بازیکنی که در این زمینه رکورد بهتری نسبت به هاردن دارد، ویلت چمبرلین با بیست بازی متوالی در سال 1964 است. هاردن در این فصل آمار فوق العاده 14 بازی 40 امتیازی که هشت مورد آن در 11 بازی اخیر اتفاق افتاده،  از خود بر جا گذاشته است. همچنین هاردن برای سومین بار در این فصل یک بازی 50 امتیازی و برای دوازدهمین بار در طول دوران ورزشی اش به این مهم دست پیدا کرد. بیشترین امتیازی که آقای ریش در یک دیدار کسب کرده مربوط به ژانویه گذشته در تقابل با اورلاندو بود که 60 امتیاز کسب کرد.


 این برای سیزدهمین مرتبه در 14 مسابقه اخیر بود که هاردن حداقل پنج شوت سه امتیازی وارد سبد حریفان می کند. رکورد قبلی او 12 بازی با حداقل پنج شوت سه امتیازی موفق بود.
 
آسیب‌دیدگی کاپلا و ششصدمین برد دی آنتونی
هیوستون در حالی برنده از زمین بازی خارج شد که سنتر قدرتمندش کلینت کاپلا را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت. مصدومیت کاپلا از ناحیه انگشت شست بوده و احتمالا دو الی چهار هفته از همراهی تیمش محروم خواهد بود. هیوستون کریس پاول و اریک گوردون را نیز به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد.

کسب این پیروزی برای مایک دی آنتونی سرمربی هیوستون طعم متفاوتی داشت، چرا که ششصدمین برد دوران مربیگری اش را ثبت کرد.
 
برای ممفیس مایک کانلی و گرت تمپل هر کدام 14 امتیاز و جرن جکسون 12 امتیاز کسب کردند تا ممفیس برای هشتمین بار در 9 مسابقه اخیر بازنده زمین بازی را ترک کند.
 
پارکر همچنان محبوب در سن آنتونیو
در دیگر دیدار برگزار شده تیم سن آنتونیو اسپرز در سالن ای تی اند تی سنتر و با نتیجه 108 بر 93 مغلوب میهمان خود شارلوت هورنتس شد. اما این شکست برای هواداران اسپرز اصلا مهم نبود چرا که آن ها فقط برای تشویق و تماشای تونی پارکر که محبوبیت بسیاری بین هواداران اسپرز دارد، به سالن مسابقه سرازیر شده بودند.
برای شارلوت کمبا واکر 33 امتیاز و جرمی لمب 19 امتیاز کسب کردند تا نوار سه شکست متوالی را پاره کند و به هفت پیروزی متوالی اسپرز در خانه پایان دهد. شارلوت بعد از 11 شکست در سن آنتونیو موفق به کسب این پیروزی شد. آخرین پیروزی هورنتس در خانه اسپرز پیش از این دیدار به تاریخ 15 نوامبر 2006 باز می گردد.
تونی پارکر در این بازی 8 امتیاز، 4 پاس گل، 3 ریباند و بدون ترن اور در نخستین بازگشتش به سن آنتونیو بعد از امضای قرارداد با شارلوت، کسب کرد. اسپرز قبل از شروع بازی برای گرامی داشت تونی پارکر که هفده فصل در این باشگاه فعالیت کرد، کلیپ تصویری بسیار زیبایی شامل مراسم درفت سال 2001 که پارکر به عنوان انتخاب بیسست و هشتم توسط سن آنتونیو انتخاب شده بود و تصاویری از 4 قهرمانی پارکر را با سن آنتونیو در لیگ به تصویر کشید.
 

برای اسپرز لامارکوس آلدریج 28 امتیاز و 10 ریباند و دریک وایت 18 امتیاز کسب کردند تا دومین شکست متوالی و سومین شکست در چهار مسابقه اخیر برای اسپرز به ثبت برسد.
 
 
لیلارد در مرز 12 هزار امتیاز
در دیگر دیدار برگزار شده ساکرامنتو کینگز در خانه در سالن گلدن وان سنتر با نتیجه 115 بر 107 میهمان خود پورتلند تریل بلیزرز را با شکست بدرقه کرد. برای کینگز بادی هید 19 امتیاز و بوگدان بوگدانویچ 18 امتیاز کسب کردند تا سومین پیروزی متوالی و چهارمین پیروزی در پنج مسابقه اخیر را به دست آورد. برای پورتلند دمین لیلارد 35 امتیاز و ایوان ترنر 14 امتیاز کسب کردند تا بعد از کسب چهار پیروزی متوالی خانگی دومین شکست متوالی در خارج از خانه را به دست آورد.
دمین لیلارد ستاره باشگاه با کسب این 35 امتیاز تبدیل به سریع ترین بازیکن در تاریخ باشگاه پورتلند شد که به مرز 12 هزار امتیاز در لیگ دسترسی پیدا می کند. لیلارد در کوارتر سوم از 514 امین بازی اش به این رکورد دست پیدا کرد. کلاید دراکسلر عضو تالار مشاهیر بسکتبال امریکا که در 587 بازی به مرز 12 هزار امتیاز رسیده بود، پیش از این رکورد دار بود.
 
درگیری نورکیچ و شامپرت
نورکیچ که با ایمان شامپرت در بازی درگیر شد و این جدال به بعد از بازی جایی که شامپرت قصد ورود به رختکن پورتلند را داشت نیز کشیده شد. نورکیچ در بازی دو هفته قبل مقابل ساکرامنتو با حداقل 20 امتیاز، 20 ریباند، 5 پاس گل، 5 توپ ربایی و 5 بلاک شات تبدیل به اولین بازیکن در تاریخ بسکتبال مدرن امریکا شد که چنین آماری را ثبت می کند. اما در بازی امروز همه چیز به شکل دیگری برای نورکیچ رقم خورد. او فقط 6 امتیاز از 7 اقدامش، 5 پاس گل و 1 بلاک شات کسب کرد.

نتیاج سایر دیدار های برگزار شده به شرح زیر است :
بوستون سلتیکس 102 – بروکلین نتس 109
دیترویت پیستونز 94 – یوتا جاز 100
نیواورلینز پلیکانز 121 – لس آنجلس کلیپرز 117
**********************************************
ترجمه: علی حیدری 

پایان پیام//
کد مطلب : ۱۴۵۳۱۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.