۰

لاریجانی: آمریکا قصد دارد سازمان ملل را نابود کند

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۳
لاریجانی: آمریکا قصد دارد سازمان ملل را نابود کند
 علی لاریجانی در آغاز جلسه علنی امروز مجلس اظهار داشت: حمله به عراق بدون مصوبه شورای عالی امنیت بود، اما آمریکایی‌ها با کمک یک یا دو کشور دست به این اقدام زدند؛ گرچه بعدها چنان گرفتار شدند که پا به فرار گذاشتند. خروج از معاهده پاریس در رابطه با آب و هوا خلاف مقررات سازمان ملل بود و همچنین خروج از توافقنامه هسته‌ای خلاف قطعنامه شورای امنیت بود و همین طور انتقال سفارتخانه خود به قدس.
وی افزود: همه اینها نشان می دهد آمریکا قصد دارد نهاد بین‌المللی سازمان ملل را که به قصد ایجاد صلح در جهان تاسیس شده است نابود کند و چون سازوکار دیگری برای جایگزینی آن وجود ندارد، صحنه بین‌الملل را به سوی نوعی هرج و مرج امنیتی سوق دهد.
اهم اظهارات لاریجانی به نقل از خبرگزاری‎ها به شرح زیر است:
* در روز گذشته رژیم صهیونیستی دست به جنایتی وسیع زد و حدود ۵۰ نفر از مردم فلسطین را به شهادت رساند و حدود دو هزار نفر را مجروح کرد. این حادثه مقارن با دو مسئله بود. یکی همزمان با روز نکبت بود که چند دهه پیش در چنین روزی قدرت های بزرگ به حمایت از صهیونیست‌ها پرداختند تا مردم فلسطین را از سرزمین خود آواره کنند و به جای آنها از گوشه و کنار جهان افرادی را جمع و جور کردند و خانه و کاشانه فلسطینی‌ها را غصب نمودند. حادثه عظیمی بود که بیش از دو-سوم مردم فلسطین را از سرزمین آبا و اجدادی خود اخراج کردند و با قتل‌عام کسانی که مقاومت کردند، زمینه را برای وارد کردن دیگران فراهم کردند. این فاجعه تاریخی مبنای تولد این رژیم نکبت شد که عامل ماجراهای چند دهه اخیر است.
*دیگر موضوع نیز انتقال سفارت رژیم آمریکا از تل‌آویو به قدس است که روز گذشته به دستور رئیس‌جمهور آمریکا انجام شد. با اینکه تقریبا همه کشورهای دنیا این اقدام را محکوم کردند و با اینکه همه می دانند این اقدام مخالف مصوبات شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل است، اما ظاهرا از سالهای پیش آمریکایی‌ها تصمیم گرفتند نهادهای بین‌المللی را بی‌اعتبار کنند.
کد مطلب : ۱۳۸۵۸۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.