۰

بزرگ‌ترین دستاورد تیم ملی فوتبال از نظر کی‌روش چیست؟

تاریخ انتشار
جمعه ۱ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۳۶
بزرگ‌ترین دستاورد تیم ملی فوتبال از نظر کی‌روش چیست؟
بالاخره و بعد از چند باری که برنامه 2018 سعی کرده بود با کارلوس کی‌روش ارتباط مستقیم بگیرد، ساعتی بعد از نیمه شب این اتفاق رخ داد و سرمربی تیم ملی به سوالات پرتعداد عادل فردوسی‌پور و محمدرضا احمدی درباره تیم ملی و برنامه کی‌روش برای آینده پاسخ داد.
در ایران همه از بازی دیروز تیم ملی خوشحال هستیم و رسانه های مختلف هم از بازی ایران می گویند. درباره بازی با اسپانیا بگویید.
به هواداران واقعی تیم ملی ایران تبریک می گویم. پیش از این اکثریت کارشناسان حتی این حق را برای ما قائل نبودند که برای خودمان رویا داشته باشیم ولی خوشبختتانه ثابت کردیم که توانایی های تبدیل  این رویا به واقعیت را داریم و با همدلی و اتحاد توانستیم بجنگیم. من فکر می کنم این پسران، پسران من، واقعا استحقاق یک تبریک را دارند. یک لحظه بسیار خاص برای آنهاست ولی اینجا در اردوی ما هیچ دلیلی برای جشن گرفتن نداریم. و واقعا برعکس به خاطر اینکه نتیجه ای که مقابل مراکش گرفتیم و عملکردمان مقابل اسپانیا وظیفه ما را سنگین تر می کند. چون ما یک بازی حساس داریم که سرنوشت‌مان  را رقم خواهد زد و تمام تلاشمان را خواهیم کرد.
به نظر می رسد تیم ملی تلاش بسیاری کرد و همه کارشناسان رسانه های خارجی هم از جنگیدن ایران تا لحظه آخر گفتند.
از شما خیلی تشکر می کنم. بله ما تمام تلاشمان را کردیم و هنوز هم آرزوی ما زنده است و این آرزو این است که بازی مهم مقابل پرتغال را برای تحقق رویای‌مان و صعود به دور بعد برنده و پیروز باشیم. متاسفانه چند نگرانی داریم. البته این کار ما مربیان است که این مسائل را حل کنیم و برایش راهکار پیدا کنیم. کادر پزشکی فوق العاده ای داریم که دارند سعی می کنند بچه ها به بازی با پرتغال برسند، همانطور که شاید متوجه شده باشید در چند دقیقه آخر مجبور شدم تعویض هایی انجام بدهم به خاطر اتفاقاتی که درون هر دو بازی افتاد؛ می دانم شما درک می کنید الان زمان اینکه بخواهم خیلی باز درباره این مسائل صحبت کنم نیست. برای اینکه دوستانم در پرتغال حتما این برنامه را می بینند ولی مطمئنم بهترین بازیکنان در زمین قرار خواهند گرفت.
قوچان نژاد در بازی دیروز نبود. او مصدوم بود؟ حاج صفی هم اواخر بازی دیروز مصدوم شد به بازی بعدی می رسد؟
نه به خاطر یک سری محدودیت های فیزیکی بود که نمی توانستیم قوچان نژاد را داشته باشیم. البته کادر پزشکی من تمام تلاششان را می کنند و امیدواریم که اتفاق خاصی رخ ندهد و همه بازیکنان برسند. البته باز هم مطمئنم شما درک می کنید که الان زمان صحبت درباره این جزئیات نیست.
چقدر شانس برای ما قائل هستید که با شکست پرتغال به دور بعد صعود کنیم؟
هیچ تیمی شکست ناپذیر و غیرقابل دسترس نیست، ما هم تمام تلاشمان را خواهیم کرد که نتیجه بگیریم و فلسفه ما این است که آنجایی به آنها ضربه وارد کنیم که دردشان بیاید و سعی می کنیم با یک ذهنیت کاملا مثبت در لحظاتی که توپ دستمان است عمل کنیم. همه بازی ها صفر صفر شروع می شوند، هیچ کس هم نمی تواند این را تغییر بدهد ولی عملکرد بازی گذشته نمی تواند در بازی آینده به ما کمک کند ولی اعتبار و اسم پرتغال هم به آنها کمک نخواهد کرد. در نتیجه چه تیمی می تواند پیروز شود، تیمی که بهتر بازی کند و مرتکب اشتباه کمتری شود. یک مساله ای که تمام کارشناسان بین المللی اذعان کردند این بود که ایران مستحق این نتبجه نبود ولی همه متوجه شدند ما کاملا جدی در جام جهانی حضور داریم و برای تفریح نیامدیم. فکر می کنم تمام کارشناس های بین المللی و همه هواداران فوتبال دنیا متوجه شدند ما با تمام محدودیت ها آمدیم که برنده باشیم و می توانیم برنده باشیم و این بزرگترین دستاورد تیم ملی ما است. برای اینکه قبل شروع مسابقات حتی حق آرزو کردن به ما نمی دادند. الان همه حریفان می دانند در روز مناسب در زمان مناسب می توانیم به اهدافمان برسیم.  این به خاطر عملکرد بازیکنان است که هنوز مسئولانه کارشان را انجام می دهند و کاملا به مسئولیت هایی که دارند اشراف دارند و می دانند نگاه 80 میلیون ایرانی به آنها است.
کد مطلب : ۱۳۹۹۶۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.