۰

ماجراي خانه‌ی بدون دیوار خیابان هدایت چه بود ؟!

تاریخ انتشار
شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۵۰
شاید بهتر است بگوییم داستان این خانه مرموز است؛ به اندازه‌ای که نیاز به یک سرنخ جدید دارد. یک روز می‌گویند خانه متعلق به یکی از امام جمعه‌های وقت بوده - در گذشته لقب امام جمعه‌ها «ظهیرالاسلام» بوده است - و روز دیگر سندی به دست می‌آید که خانه متعلق به سردار تنکابنی است، اما باز هم افرادی پیدا می‌شوند که خود را از قدیمی‌هایی می‌دانند که به این خانه رفت‌وآمد داشته‌اند و نه تنها باز هم قدمت خانه را به حضور «ظهیرالاسلام» می‌دانند، بلکه ادعا دارند در این خانه جلسات «انجمن اخوت» تشکیل می‌شده و حتی پا را فراتر می‌گذارند و ادعا می‌کنند، یکی از توپ‌های مخالفان مشروطه خواه هم در این خانه منفجر شده است.

به گزارش ایسنا، احمد شریفان، دبیر شورا یاری محله بهارستان که به جمع تهران‌گردان تیم احمد مسجد جامعی در بازدید از این خانه در خیابان شهید قائدی، محله ولی‌آباد ملحق شده است، می‌گوید: این‌جا خانه‌ی یکی از دوستان ما بود، این خانه را به تامین اجتماعی فروختند و از این منطقه رفتند.
او با بیان این‌که این خانه تا سال ۱۳۵۶ در اختیار انجمن اخوت بوده، ادامه می‌دهد: تا آن سال جلسات این انجمن در این مکان برگزار می‌شد. هر چند املاک منطقه به نام «سردار تنکابنی» اما ظهیرالاسلام در این خانه مستقر بوده است و حتی در این فضا با نام حضرت علی (ع)، ۱۱۰ صندلی با نام ۱۱۰ نفر مشخص شده را معرفی کرده بود.
 
کد مطلب : ۱۴۱۵۶۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.