۰

واکنش چین به اتهام سرقت اطلاعات آمریکایی‌ها

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۱۹
واکنش چین به اتهام سرقت اطلاعات آمریکایی‌ها
به گزارش عصر تعادل پس از آنکه وزارت دادگستری آمریکا چند نظامی چینی را به سرقت اطلاعات آمریکایی‌ها متهم کرد، وزارت خارجه چین با رد این اتهامات، تأکید کرد که پکن خود قربانی سرقت و حملات سایبری آمریکاست.

وزارت خارجه چین روز سه‌شنبه ادعای آمریکا مبنی بر دست داشتن چین در سرقت اطلاعات میلیون‌ها نفر از مردم آمریکا را تکذیب کرد. 

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، «گنگ شوانگ» سخنگوی وزارت خارجه چین که در نشست خبری روزانه در پکن در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، گفت پکن خود قربانی سرقت سایبری، جاسوسی و حملات سایبری آمریکا است و خواهان آن است که واشنگتن به چنین عملیات‌هایی پایان دهد.

وی تأکید کرد که دولت و ارتش چین به هیچ‌وجه در حملات سایبری برای سرقت اطلاعات آمریکایی‌ها نقش‌آفرینی نکرده است.

اظهارات شوانگ پس از آن مطرح می‌شود که وزارت دادگستری آمریکا روز دوشنبه علیه ۴ عضو ارتش آمریکا که مظنون به هک کردن سایت «Equifix» و سرقت اطلاعات شخصی ۱۴۵ میلیون آمریکایی هستند، طرح اتهام کرد.

«ویلیام بار» دادستان کل آمریکا در بیانیه‌ای گفت: «این نفوذی عامدانه و گسترده به اطلاعات خصوصی مردم آمریکا بود.»

«کریستوفر ری» رئیس اداره فدرال تحقیقات آمریکا (اف‌بی‌آی) روز جمعه در کنفرانس درباره تهدیدات چین مدعی شده بود: «چین پیشگام رویکرد گسترده‌ای در زمینه سرقت نوآوری‌ها شده است.»
مرجع : فارس
کد مطلب : ۱۴۸۵۵۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}