۴

خود ویلیامز هم از قضاوتش ناراضی بود

تاریخ انتشار
شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۵
خود ویلیامز هم از قضاوتش ناراضی بود
محمد فنایی با بیان اینکه نگاه مربیان بزرگ به فوتبال آسیا از بالا به پایین است، تاکید کرد کارلوس کی‌روش فوتبال آسیا را دست‌کم گرفته بود.

فنایی با بیان این‌که متاسفم که نتوانستیم به مرحله بالاتر برویم و حذف شدیم،‌ درباره قضاوت دیدار ایران و عراق گفت: «به هرحال ویلیامز جزو داوران بزرگ و پرافتخار آسیا به حساب می‌آید. او داوری است که در جام جهانی قضاوت کرده و AFC حساب ویژه‌ای روی او باز کرده بود.»

وی افزود: «ویلیامز بازی را خوب آغاز کرد اما فکر می کنم در صحنه اخراج پولادی نمی‌دانست او یک کارت زرد دارد. در آن صحنه دروازه‌بان عراق بزرگنمایی کرد. او می‌توانست بازی را قطع کند و بازیکنان دو تیم را دعوت به آرامش کند.»

فنایی با اشاره به اینکه ویلیامز در این دیدار به مدیریت و روانشناسی احتیاج داشت، توضیح داد: «در صحنه‌ای که پولادی پس از برخورد با دروازه‌بان عراق روی زمین افتاد، او کارتش را آماده کرده بود. به نظر می‌رسید ویلیامز تمرکز کافی را برای این دیدار نداشت وگرنه چگونه ممکن است داوری که در جام جهانی سوت زده با یک برخورد جزیی کارت زرد دوم را به یک بازیکن نشان دهد و برای خودش دردسر درست کند؟»
وی در پاسخ به این پرسش که آیا کارت زرد دوم پولادی به دلیل شبیه‌سازی به او داده شد؟ گفت: «تصور من هم بر این است که ویلیامز به دلیل شبیه‌سازی پولادی به او اخطار داد اما اگر ذهنیت داشت که بازیکن ما قبلاً یک کارت زرد دریافت کرده، به یک تذکر بسنده می‌کرد. البته قطعاً در آن صحنه سنگربان عراق هم باید با کارت زرد جریمه می‌شد. به نظر من داور کار را برای خودش سخت کرد.»

فنایی با بیان اینکه داور تاثیرگذاری غیرمستقیم در نتیجه بازی داشت، اضافه کرد: «او با کارت قرمزی که به بازیکن ایران داد، ۸۰ دقیقه ایران را ۱۰ نفره کرد. از آن لحظه به بعدهم ویلیامز در تصمیماتش قاطع نبود و کاملاً به نفع ایران سوت زد. او حتی نسبت به اعتراضات کی‌روش در پایان نیمه نخست هم بی‌توجه بود. همه این‌ها نشان می دهد که خود ویلیامز هم از قضاوتش ناراضی بود. او اخطارهای بی دلیلی به عراقی ها داد تا دل ایرانی‌ها را به دست آورد.»

این کارشناس داوری درباره ادامه کار ویلیامز در جام ملت‌ها گفت: «اشتباهات داور کاملاً در این بازی تاثیرگذار بود و از نظر قانونی دیگر نباید در این جام قضاوت کند.»

وی درباره عملکرد بازیکنان ایران تصریح کرد: «متاسفانه وقتی تیم ما جلو می‌افتد، بازیکنان ما رعایت نمی کنند و نمی‌دانند نباید دست داور و برگزار کنندگان مسابقات آتو بدهند. ما در مسائل روحی ضعیفیم و برای همین می‌گویم داوران پیشکسوت باید در اردوهای تیم ملی حاضر باشند و با بچه‌ها کار کنند.»

فنایی در پاسخ به این پرسش که آیا کی‌روش با حرکاتی که در کنار زمین انجام می‌داد باعث ایجاد استرس بین بازیکنان ایران نمی‌شد؟ گفت: «استنباط من این است که وقتی مربیان بزرگ وارد آسیا می‌شوند، می‌دانند فوتبال آسیا سطح بالایی ندارد و گمان می‌کنند می‌توانند بازی را از دست داور دربیاورند. به نظرم کی‌روش فوتبال آسیا را دست کم گرفته بود. اشتیلیکه،‌ سرمربی کره‌جنوبیهم وضعیت مشابهی دارد. به هرحال ما حذف شدیم و باید از همین جام درس بگیریم. نه مثل جام جهانی به درس از شکست‌ها بی‌توجه باشیم. با این باخت‌ها خستگی به تن مرم و اهالی رسانه که همواره پشتیبان تیم هستند ماند و چرا ما باید خودزنی کنیم؟»
مرجع : جام نیوز
کد مطلب : ۲۴۱۰۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.