۰

دفاع استاد دانشگاه آمریکا از حق هسته‌ای ایران

تاریخ انتشار
شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۰۴
دفاع استاد دانشگاه آمریکا از حق هسته‌ای ایران
«رولف وست‌گارد» استاد حوزه انرژی در دانشگاه مینه‌سوتای آمریکا مقاله‌ای نوشته و در آن از حق ایران برای گرفتن برق از اورانیوم دفاع کرده؛ این مقاله در یک پایگاه خبری گنام منتشر شده و طبق روال معمول، انعکاسی در جایی نداشته است.

بر اساس گزارش پایگاه خبری دولوث‌نیوز، «وست‌گارد» یادداشت خود را با ذکر این مطلب شروع کرده که «31 کشور دنیا، نیروگاه اتمی دارند و چهارده کشور از این میان، اورانیوم مورد نیاز خود را خود غنی‌سازی می‌کنند؛ چرا ایران پانزدهمی نباشد؟»

این متخصص بحث انرژی در ادامه از خوانندگان پرسیده که «آیا باید بر بازرسی از تأسیسات هسته‌ای همه این کشورها اصرار بورزیم؟»

استاد آمریکایی پس از اشاره به وجود نیروگاه بوشهر و نیاز ایرانی‌ها به سوخت اورانیومی، به سراغ اصل مطلب یعنی بهانه‌های غرب برای مخالفت با برنامه هسته‌ای ایران رفته؛ وست‌گارد نوشته: «اسرائیل همسایگانی دارد که روابط خصمانه‌ای با وی دارند؛ با این توجیه، نگرانی نخست‌وزیر نتانیاهو از توان هسته‌ای ایران قابل درک است اما اسرائیل با بمب‌های هسته‌ای خود موضعی تهاجمی دارد و چرا ما از اسرائیل بازرسی نمی‌کنیم؟ این چیزی است که ایرانی‌ها هم می‌خواهند بدانند.»
مرجع : فرهنگ نیوز
کد مطلب : ۳۹۸۸۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.