۰

محاصره 8 ساله غزه شکسته شود

تاریخ انتشار
شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۰۹
محاصره 8 ساله غزه شکسته شود
«ملیحه لودهی» نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل در چهارمین کمیته اجلاس عمومی این سازمان در مورد جنایات رژیم صهیونیستی و نقض آشکار حقوق بشر گفت: پاکستان خواستار یافتن راه‌حلی برای پایان دادن به جنگ خاورمیانه است.

وی افزود: صلح و ثبات در منطقه با استفاده از سلاح و زور در مقابل غیرنظامیان توسط نظامیان رژیم اشغال‌گر بدست نمی‌آید، بلکه از طریق راه‌حل سیاسی امکان پذیر است.

همچنین نماینده دائم پاکستان تاکید کرد که رژیم صهیونیستی می‌بایست محاصره غزه را بشکند.

خاطر نشان می‌شود که شهر غزه ۸ سال است که در محاصره نظامیان این رژیم غاصب قرار دارد و زندگی را برای شهروندان آن سخت کرده است.

ماه گذشته نیز «قاضی خلیل الله» سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان حملات اخیر رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین را که زنان و کودکان زیادی کشته شده‌اند را محکوم کرد.

به گفته قاضی خلیل الله، دولت اسلام‌آباد معتقد است که خشونت و کشتار رژیم صهیونیستی از شهروندان بی‌گناه فلسطین وضعیت امنیتی خاورمیانه را بدتر می‌کند و سبب ایجاد مشکلات بیشتر مسئله فلسطین می‌شود.

وی اظهار داشت: پاکستان همواره حمایت صریح و بی‌قید و شرط از فلسطین داشته است.

این در حالی است که «پرویز مشرف» رئیس‌جمهور سابق و رئیس سابق ستاد ارتش پاکستان روزهای گذشته با اشاره به تقویت روابط هند و رژیم صهیونیستی گفته بود که دهلی‌نو به‌دنبال کسب کمک برای پیشبرد جنگ نیابتی در پاکستان است، بنابراین پاکستان نیز باید اسرائیل را به رسمیت بشناسد.

مشرف اظهارداشت که اگر کشورش خواستار حل مسئله فلسطین است باید اسرائیل را به رسمیت بشناسد.

وی ادامه داد: به‌نفع دولت پاکستان است که رفتارش را تغییر دهد زیرا ما هیچ مرزی با اسرائیل نداریم جز اینکه به‌خاطر فلسطین، جنگ مذهبی را به پیش می‌بریم.

رئیس جمهور اسبق پاکستان اظهار داشت: اگر ابتکاری را برای بهتر شدن روابط پاکستان و اسرائیل در دستور کار قرار دهیم، به‌طور یقین موجب حل مسئله فلسطین نخواهد شد اما بهبود روابط با اسرائیل موجب می‌شود تا به جنگ علیه رقیب دیرینه خود (هند) ادامه دهیم.
مرجع : تسنیم
کد مطلب : ۶۴۱۱۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.