۰

جنگی‌های سعید راد، جمشید هاشم‌پور و خسرو شکیبایی

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۰
جنگی‌های سعید راد، جمشید هاشم‌پور و خسرو شکیبایی
فیلم‌های سینمایی، تلویزیونی و انیمیشن «ابو زینب»، «ژنرال»، «مزرعه پدری»، «یوما»، «نفس»، «گلوگاه شیطان»، «روز سوم»، «دوئل»، «شیدا»، «روز‌های زندگی»، «اتوبوس شب»، «پاندا کونگ فوکار ۳»، «عملیات میلان»، «در جستجوی نمو»، «خرگوش کیک‌پز»، «بزرگ‌مرد کوچک» و «رنگ خدا»، پنج‌شنبه و جمعه ۳ و ۴ خرداد از شبکه‌های سیما روی آنتن می‌روند.
فهرست بالا شامل 13 فیلم ایرانی، سه انیمیشن و تنها یک اثر خارجی است. حضور کم رنگ سینمای جهان در جدول پخش این هفته، رویه‌ای خیلی غیر معمول است که شاید قرار داشتن در ایام ماه مبارک رمضان، دلیل اصلی این کاهش باشد.
به مناسبت سالگرد سوم خرداد، روز آزاد سازی خرمشهر از دست ارتش عراق، 11 فیلم دفاع مقدس روی آنتن تلویزیون خواهند رفت که از آن میان می‌توان به آثار خاطره‌انگیز و مهمی چون «مزرعه پدری» به کارگردانی رسول ملاقلی‌پور، «نفس» کار نرگس آبیار، «روز سوم» به کارگردانی محمدحسین لطیفی، «دوئل» اثر احمدرضا درویش، «شیدا» به کارگردانی کمال تبریزی و «اتوبوس شب» کار کیومرث پوراحمد اشاره کرد.
جمشید هاشم‌پور با سه فیلم، سعید راد با حضور در یک اثر و خسرو شکیبایی با یک فیلم از جمله بازیگران شناخته شده‌ای هستند که در آثار دفاع مقدسی این هفته تلویزیون نقش آفرینی می‌کنند.
شبکه یک 
- فیلم سینمایی «ابو زینب» به کارگردانی علی غفاری، جمعه ۴ خرداد ساعت ۱۶ از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.
در خلاصه داستان فیلم آمده است: «خانواده عامر از شهدای معروف لبنان هستند که در برابر اشغال رژیم صهیونیستی مقاومت زیادی کردند. محور این فیلم سینمایی مادر این شهید بزرگ لبنانی است که با بازی کارمن لبساست به تصویر درآمده است. او به مدت ۱۵ سال خبر شهادت فرزند ۱۹ ساله‌اش را از مردم، شوهر و فرزندانش مخفی نگه می‌دارد.»
شبکه دو 
- فیلم تلویزیونی «ژنرال» به کارگردانی علی شاه‌حاتمی، پنج‌شنبه ۳ خرداد ساعت ۸ از شبکه دو سیما پخش می‌شود.
ژنرال، قصه دو روحانی به نام‌های حمید و کریم است که نیت کرده‌اند به جبهه آمده و در گردان شهادت که گردان خط شکن است، مشغول به خدمت شوند، اما از آنجایی که نیرو‌های این گردان تکمیل است، حاج علی، فرمانده گردان نمی‌تواند آن‌ها را بپذیرد.
در این فیلم میلاد کی‌مرام و علی اسیوند نقش‌آفرینی کرده‌اند.
- فیلم سینمایی «مزرعه پدری» به کارگردانی رسول ملاقلی‌پور، پنج‌شنبه ۳ خرداد ساعت ۲۳:۳۰ از شبکه دو سیما پخش می‌شود.
مزرعه پدری داستان نویسنده‌ای به نام محمود است که به خاطر بررسی آخرین رمانش (مزرعه پدری) از سوی یک تشکل دانشجویی در دزفول همراه خانواده‌اش به این شهر می‌رود. او رابطه‌ای بسیار عمیق و نزدیک با فرزندان و همسرش دارد، اما در میانه‌های نشست یکی از دانشجویان به کشته شدن همسر و فرزندانش در اثر حمله توپخانه دشمن در سال‌های ابتدایی جنگ تحمیلی اشاره می‌کند که موجب تغییر ناگهانی شرایط روحی محمود می‌شود و با بازگشت به گذشته خاطرات حضورش در صحنه‌های نبرد را مرور می‌کند. در این فیلم مهدی احمدی، جمشید هاشم‌پور و آتنه فقیه نصیری هنرنمایی کرده‌اند.
کد مطلب : ۱۳۹۰۰۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.