۰
گفت و گو با بلندقامت‌ترین ورزشکار ایران

بوستانیان: زمان کمی برای رسیدن به رویاهایم دارم/ هر تماشاگر گرگانی برابر با 5 نفر انرژی دارد!

تاریخ انتشار
شنبه ۶ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۲
بوستانیان: زمان کمی برای رسیدن به رویاهایم دارم/ هر تماشاگر گرگانی برابر با 5 نفر انرژی دارد!
عصر تعادل - پنجشنبه هفته گذشته هرچند پتروشیمی در دیداری نسبتاً آسان موفق شد با اختلاف تیم پگاه ایران را شکست دهد اما نمایش برخی بازیکنان تیم تهرانی مقابل تیم پرمهره پتروشیمی بندرامام، قهرمان جام باشگاه‌های آسیا، چشم‌نواز بود. سنتر ترکه‌ای و 220 سانتیمتری پگاه که حالا بلندترین بازیکن سوپرلیگ ایران هم محسوب می‌شود، یکی از این بازیکنان بود. او یک تنه 20 امتیاز از پسران ممکو گرفت تا نشان دهد در مسیر رو به رشدی قرار گرفته است. اگر با احمد بوستانیان و من همراه شوید، گفت‌وگویی را می‌خوانید که خالی از لطف نیست.
 
گرفتن 20 امتیاز از پتروشیمی بندرامام کار هر بازیکنی نیست. نظرت راجع به بازی با پترو و نمایش خودت چیست؟
**خدا را هزار مرتبه شکر که توانستم بازی قابل قبولی داشته باشم. تیم پتروشیمی یکی از قطب‌های بسکتبال ایران و قدرت‌های بسکتبال آسیاست و هر بازیکنی در هر تیمی که برابر پترو قرار می‌گیرد، انگیزه متفاوتی دارد. من هم از این قاعده مستثنی نیستم. (برگه آماری را که در دست دارم از من می‌گیرد و با لبخند اعداد ثبت شده جلوی نام خودش را نشان می‌دهد)... این 20 امتیازی که اینجا ثبت شده همه‌اش کار من نیست. همه بچه‌ها برای این امتیازات تلاش و به من کمک کرده‌اند. اگیر غیر از این بود، من هرگز مقابل تیم قدرتمندی مثل پترو به امتیاز نمی‌رسیدم.
 
فکر می‌کردیم پگاه می‌تواند نمایش بسیار خوبی را که مقابل شیمیدر تهران داشت، برابر پتروشیمی هم تکرار کند ولی چرا این اتفاق نیفتاد؟
**نمی‌دانم بحث فنی یا بحث روحی بود. راستش من نمی‌توانم درباره این موضوع پاسخگوی شما باشم.
 
به نظر می‌رسد بدن‌های شما پس از رقابت سخت و سنگین با شیمیدر خالی کرد. این را قبول داری؟
**همینطور هم هست. در واقع این موضوع برای من شدیدتر است، چون فیزیک خاصی دارم. شاید یک بازیکن با جثه متوسط یک روز پس از یک بازی سنگین بتواند ریکاوری کند ولی با توجه به وضع بدنی‌ام، ریکاوری من دست کم دو تا سه روز طول خواهد کشید. این شامل بحث تغدیه و استراحت من هم می‌شود.
 

نبرد بوستانیان زیر حلقه با روزبه ارغوان. آیا این دو در تیم ملی هم‌بازی می‌شوند؟ 

امسال در پگاه فرصتی پیش آمده که زمان بیشتری در میدان باشی، اتفاقی که مثلاً در دانشگاه آزاد برای تو نمی‌افتاد.
**ببینید من هم مثل همه بازیکنان هر سال تجربه کسب می‌کنم. سال پیش در لیگ ملی و در تیم  اِلمان  بازی می‌کردم و با وجود این‌که تیم ما مهره‌های چندان زیادی نداشت، توانستیم قهرمان شویم. تجربه بسیار خوبی برای من بود و امسال هم به لطف کادر فنی پگاه فرصت خوبی برای بازی در سوپرلیگ به دست آوردم و سعی می‌کنم بهترین عملکردم را در میدان به نمایش بگذارم. رفته رفته سن من هم بالا می‌رود و فرصت کمی برای رسیدن به آرزوهایم دارم.
 
فکر نمی‌کنم 30 را داشته باشی. درست است یا اشتباه می‌کنم؟!
** (می‌خندد) نه درست گفتید من 28 ساله‌ام ولی این سن برای یک ورزشکار حرفه‌ای سن کمی نیست. من حتی به تیم ملی هم فکر می‌کنم و دلم می‌خواهد برای تیم ملی کشورمان به میدان بروم و افتخار آفرینی کنیم.
 
برخی کارشناسان مشکل تو را فیزیکت می‌دانند. به نظر می‌رسد برای پست 5 زیادی ترکه‌ای هستی. قبول داری؟
** همینطور است. البته من در پیش فصل وزن خودم را به 130 کیلو هم رساندم ولی حالا 14 کیلو در تمرینات کم کردم و همین موضوع روی قدرت بدنی من تاثیر گذاشته است. خودتان دیدی بازیکنی مانند اصغر کاردوست که بسیار تنومند و قدرتی است  و به همه ما می‌چربد زمانی که مقابل من قرار می‌گرفت نمی‌توانستم کاری بکنم.
 

سنتر 220 سانتیمتری پگاه در دفاع هم حضور موفقی زیر سبد تیمش دارد. 

برنامه‌ جداگانه‌ای برای بدنسازی داری؟
**متاسفانه فعلا نمی‌توانم تمرین اختصاصی داشته باشم و همه انرژی‌ام را در تمرینات تیم می‌گذارم اما شاید در پایان فصل این کار را انجام دهم.
 
و این هفته با شهرداری گرگان بازی دارید. حضور در قلعه عقاب‌ها را چطور می‌بینی؟
**مطمئنا بازی سختی است. مخصوصا که چهار پنج هزار تماشاگر گرگانی در سالن حضور می‌یابند که هر کدام اندازه 5 تماشاگر انرژی دارم. امیدوارم این موضوع برای ما هم انگیزه بشود تا بتوانیم بازی خوبی ارائه دهیم.
 ********************************************

گفت‌وگو: یاسر سماوات 
کد مطلب : ۱۴۵۳۴۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.